Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

lördag 28 februari 2009

Lördag förmiddag

Lördag.

Bara ordet lördag klingar lite "ledig" i mina öron. Men lördagsmorgonar är ganska fulla med aktiviteter ska man ha klart för sej. Alla vaknar vid olika tider och äter därmed frukost vid olika tider och klockan 10 börjar melodikrysset. Då är det bra om man har sitt té klart och har själva krysset och en penna framför sej.

Det här med melodikryss är lite speciellt. Min mamma brukade lösa det på lördagar när jag var mindre. Jag minns det och det är som något "gammalt välkänt". När jag träffade Claes och han varje lördag löste melodikrysset så kom den gamla känslan tillbaka! Jag trodde faktiskt inte att melodikrysset fanns kvar - men både "Ring så spelar vi" och melodikrysset är kvar! Vi löser ofta det tillsammans (om vi har turen att spendera lördagsmorgonen ihop) men trots samarbete så är det nog ändå så att det är mest Claes som löser. Jag assisterar!



Idag var Claes hos sej och jag var hemma hos mej - så vi löste krysset var för sej men med lite sms-kontakt om vi körde fast. Så fint det låter: "om vi körde fast". :o) Det är en mindre överdrift, för Claes kör sällan fast. Det är jag som blir galen om de måste ta en svensk gammal visa i en annan tappning och frågar vem som är tonsättaren eller ett ord i titeln. Det är jag som kör fast och brukar ge upp om jag inte kan. Det är jag som då kluddar snabbt i krysset, blir arg och skickar ett sms: "Jag skiter i det här dumma melodikrysset". Claes blir aldrig förvånad.

Idag lyckades jag dock hålla tålamodet stången och jag kunde nästan alla frågor....

Men den riktige "melodikrysslösaren" är Claes. Han kan nästan allt!! Det är ett mysterium hur någon kan kunna sådär lagom om det mesta inom musikens värld. Det är bra att kunna. Men jag är en hejare på ugsnpannaka och det är inte han alls lika slängd på. Alla är vi bra på nåt!


Min mamma å sin sida sitter borta hos sej och löser krysset på sitt håll. Vi håller också sms-kontakt (oftast efteråt) och det är lika kul. Det här med melodikrysset har alltså blivit en vana, en slags "kontakt" och något som vi alla kan "samlas" kring även om vi inte sitter på samma ställe.

Tack Anders Eldeman för krysset varje lördag! (rösten din är dock bedrövlig...)


Nu har klockan stuckit iväg väldigt fort och jag borde hoppa i lite kläder. Amanda bestämde med en kompis och jag gav henne skjuts dit bort för en stund sedan. Sonen är på sitt rum och är på lika gott humör som alltid. (trots nån fest med diverse öl igår kväll och kom hem sent och mamma V satt på helspänn och hade inte haft en aning om var han var!!! MORR) Allt är lugnt och bara en sak saknas..
Min Claes.


Han kommer lite senare så allt är ändå som det ska! Lördag - det klingar skönt och ledigt.

Men nu, mina kära vänner, ska jag röja i köket efter 3 frukostar, några sängar att snabbt bädda litegrann och en tvätt att hänga upp. Jag ber till de snälla gudarna att kroppen ska hänga med en stund till!!! SEN lär det bli dags för Fröken V att vila/sova om hon ska orka hela dagen! ("vila" är ett riktigt skitord)


Ha en riktigt skön och ledig lördag! Kanske har nån mer än jag löst melodikrysset!!















1 kommentarer:

Blogger Tizzel sa...

Melodikryss... Det låter hemtrevligt tycker jag!! Jag har aldrig löst ett... Men man har ju hört den Anders-rösten många gånger när man suttit i bilen på lördagförmiddagar. Fast jag visste inte att han hette Anders förrän du berättade det nu! :-)

Hav tålamod kära du... om några månader kommer du vara en lika god lösare som Claes! Och du... skriv inte för mycket om honom här - då kanske han blir så himla märkvärdig!!! *fnissar lite*

Själv ligger jag i sängen med min feber, och det tänker jag tamigtusan göra precis hela dagen! Dammsugning och annat "göra" får snällt vänta.

Kram kram kram kram kram!!!!!
Och - TACK för igår kväll!!!

28 februari 2009 kl. 14:07  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida