Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

tisdag 5 maj 2009

Livet rinner igenom...

Idag rinner livet bara rakt igenom mej. Idag stannar det inte till och vill göra min dag till något särskilt. Det rinner rakt igenom alla min muskler, vrår, hjärta, huvud, skrymslen och tänker inte ta mej någonstans alls idag.



Livet vill tydligen att jag bara ska sitta ner. Sova. Vila. Inte tänka. Inte göra något alls. Jag brukar kämpa när sådana här dagar kommer och kämpa för att hålla Livet inom mej. Men idag orkar jag inte. Jag har lärt mej att det inte är någon idé. För Livet är starkare än vad jag är, det bestämmer själv även om det kan låta sej luras en stund men sedan slår det tillbaka med kraft. Livet är starkare än något annat och jag får bara ödmjukt acceptera dess beslut.



Att rinna rakt igenom mej.



Jag vill ha tillbaka Livet och få det att stanna inom mej. Stanna hos mej.


1 kommentarer:

Blogger Tizzel sa...

*bara kramar om*

5 maj 2009 kl. 09:37  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida