Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

torsdag 30 april 2009

Får man fylla år snart igen??

Jag fyllde år igår. Det var JAG som fyllde ju! Tänk...det var MIN dag och det dök upp en massa mysigt och roligt. Jag hade faktiskt inte förväntat mej det alls men desto roligare blev det...

På morgonen var det ingen av mina kära barn som mindes deras snälla mammas födelsedag så jag satte mej resolut ner på stolen vid skrivbordet (mitt i lägenheten) och sjöng lite käckt för mej själv men tillräckligt högt för att de skulle höra:"Ska man inte va gla på sin födelseda - NÄR ska man då vara gla - tjoHEJ" Då kom de på vilken dag det var och jag fick grattiskramar av dem båda! Gott, gott! Sen gick jag runt en stund och sa "Grattis lilla Victoria" till mej själv och sms dök upp från mamma och pappa som ju alltid vill ringa (fast nu blev det sms) 07:03 och säga att "NU fyller du år..precis nu". Jag är nämligen född 07:03 på Borås BB och det skall ej förglömmas år från år!
När jag vaknade så fanns där redan sms på min mobil som väntade.....Tizzel förstås! Den lilla snabba märren hade skickat GRATTIS och ville vara först ut. Självklart var hon först....hon fick som hon ville..och när jag senare kollade mailen så visst sjutton vad hon först även DÄR! Strax efter tolvslaget kvällen innan hade hon suttit (säkert med sin laptop i sängen) och plitat ihop ett kort mail där jag blev fint och härligt grattad igen och hon fnissade över sin egen påhittighet. Sån är hon; den där Tizzel!! :o)
Jag åt lite frukost och det pep till i min mobil every now and again...."Grattis på din födelsedag" kom både från kusin Pelle i Sthlm och från min storebror. Det kom från kompisar och för varje sms med ett grattis blev jag bara varmare och varmare i hjärtat... tänk så mycket omtanke!!Omtanke på MIN DAG! Kl 11 kom min goda vän Gina över på en kopp té och vi satt och myste en stund med kattungarna (som nu är snart 2 v gamla). Hon hade med sej en alldeles ljuvlig liten bukett vitsippor och de satte jag mitt på köksbordet. En liten paket med en kulig bok hade hon slagit in i vackert papper och jag blev så GLAD! Tack Gina! Mest glad blev jag över att hon kom en stund....det värmde ju så!När Gina precis skulle gå hem så gick jag med henne ner och tänkte ta in posten...vi stod där i solen och njöt av värmen och sa hejdå. Så tog jag tag i posthögen i lådan och hoppsan.......DÄR låg skojiga saker helt klart. Ett stort kuvert med mitt namn på. Gina och jag fnissade och jag öppnade det på plats och fick syn på allsköns olika små saker i kuvertet. Gissa från vem?
Just det. Tizzel.
Kolla här vilka kulörter hon har fått till? Blå i olika nyanser, små snören på allt och hej och hå...det blev en HÄRLIG stund att öppna detta. Det visade sej vara olika pysselgrejer från de välsorterade affärerna i Växjö som jag kan använda när jag gör kort och pysslar. Tizzel visste minsann vad hon gjorde när hon valde grejerna. Inspirationen flödade i mej och jag ville sätta mej ner och pyssla direkt....
I det lilla vita kuvertet till vänster på bild stod det utanpå: "inuti här kan du se lite T för V".


Jaha??? Skulle man fatta vad det var????????????????
Det gjorde jag inte. Men när jag öppnade det så förstod jag. Jag säger inget...men här är en ledtråd:


"Vad i hela friden skulle jag göra utan hennes omtanke om mitt väl & ve?
Tänk att få något så förtjusade fint som börjar på bokstaven T!
Just denna exotiska sort av sällan skådat slag är svår att få tag på, men se - det lyckades ju Tizzel med och nu får jag min morgonkopp med té!"


Tack kära du för denna gåva! Den är tyvärr redan förbrukad...smakade utsökt!*hehe*


Tillsammans med Tizzels blåa kuvert kom även ett härligt kort på Älvsborgsbron i Gbg från min moster Svea. Hon skrev så underbart på baksidan att jag nästan fick tårar i ögonen. Kortet börjar med "Lilla Victoria"...är det inte rart? Jag fyller för tusan 41 och hon börjar kortet med "Lilla Victoria". Jag blev rörd! Så var där ett kuligt kort med en varm hälsing från min bästa kompis Gunilla, ett kort från Claes föräldrar med en blomstercheck så jag kan köpa lite nya blommor till vårt nya hus efter sommaren och ett grattiskort från min brorsdotter Elaine och hennes familj. Tack allihopa!
Jag ställde alla korten på min skänk där jag kan se dem ordentligt!
Min dag slutade på bästa sätt; klockan sju kom min Claes. Åkandes från Uddevalla-hållet där han jobbat under veckan och han kom rakt in i min famn! Åh, det var det bästa...min Claes. Det var pricken över i:et och jag kunde inte få nog av hans varma armar och mjuka pussar. Vilken födelsedag! Vi åt lite tacos ihop med barnen och det smakade bra. Mysigt med lite gott att äta och jag försökte äta lugnt och ta av det som jag mår bäst av. Jag tänkte inte ha någon enmansshow på golvet på min födelsedag inte!!!! Allt gick fint och sen tog Claes fram en present som var tung...väldigt tung. Han hade köpt presenter till mej! En tung och en pytteliten! Jag började med den tunga...vi skojade om att han nog hade stannat vid rastplatser från Uddevalla och hit för att leta upp en fin stenbumling åt mej. Men nejdå, så var inte fallet...jag fick något underbart vackert! Så fint. Så mycket Victoria. Så betydelsefullt. Se här:
Den vackra ljusgrottan är av ljuslila ametister. Den lyser helt fantastiskt i solljuset och igår, när det var mörkt, tände jag ljuset i den och den reflekterade allt det lila i mörkret. Underbart!
Min Claes är dessutom händig och gillar att göra saker...han kan gå ut i sin verkstad och vara där ett par timmar och kommer sen in med något han gjort, skapat eller kommit på. Fantasin har inga gränser. Det är han själv som har gjort det vackra, lite forn-nordiska snittet av våra initialer och jag känner hur kärleken i mej flödar när jag ser vad han gör till mej. I metall, målad blå, putsad och lackad. Allt gjort av kärlek! Tack älskade Claes för de fina presenterna....
Vilken underbar Dag jag fick. Vilken födelsedag! Jag tror jag vill ha en snart igen...
:o)

1 kommentarer:

Blogger Tizzel sa...

Ja - vad ska jag säga - mer än att det var FANTASTISKT vilken BUSSIG kompis du har!!! Som gör sig så mycket besvär för din skull!!!
:-D
Klart som korvspad att Vickan skulle ha lite "paketeter" och lite uppmärksamhet på sin fö´lseda´!!! Och vad ÄR det för barn som du har närt vid din barm egentligen?? Barn som inte ens kommer ihåg sin mors födelsedag??? Jag ska ta dem i hampan när jag kommer nästa gång och säga dem ett sanningens ord!!!!!
KRAM!!!
Och du... förresten... GRATTIS (igen) i efterskott!!! :-D

1 maj 2009 kl. 10:28  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida