Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

onsdag 29 april 2009

FÖDELSEDAG!

Någon som jag tycker rätt bra om fyller år idag. Hon är en god vän till mej! Vi ses rätt ofta och för det mesta har vi ganska kul ihop. Ibland undviker jag henne för då är hon så svår och jag förstår mej inte på henne - då är det enklare att undvika henne lite så brukar vi kunna ses igen när det värsta gått över.

Det sägs att hon är en "kvinna i sina bästa år" men det vet jag inte om jag tycker. Hon känns inte tillräckligt "mogen" för att vara 41. Egentligen tycker jag att hon är rätt gullig för att nu fylla 41 men jag vet att man ska vara tyst om det där ordet för det gillar hon inte.

Gulllig. Det är tydligen många som har sagt det till henne och jag vet att hon morrar lite när hon får höra att hon är "gullig". Jag tror att hon hellre vill vara skitläcker och lite naturellt vild. Inte gullig.


Vår vänskap har bestått i många år och genom det mesta har vi lyckats enas, komma överens och vara goda vänner. Ibland bråkar vi förstås och då surar hon. Men långsint är hon inte så rätt som det är är hon glad igen och då är vi bästisar än en gång. Vi delar många tankar och funderingar och vi både skrattar och gråter ihop. Vi gör faktiskt det mesta ihop. Det är bara i de riktigt svåra stunderna som vi går åt varsitt håll lite och försöker lappa ihop det som gör ont i själ och hjärta. Men sedan är vi tillbaka ihop igen.


Det är en bra vänskap vi har; hon och jag. Jag vill inte vara utan henne men ibland är det svårt att leva med henne. Man ser de dåliga sidorna och glömmer av de bästa! Hon är egentligen en vidunderlig person som har gått igenom det mesta vid det här laget, hon tycker om att skratta och jag vet att hon är kapabel att älska av hela sitt hjärta. Det vet jag därför att jag vet exakt hur mycket hon älskar sin Claes, sina barn, sina föräldrar, sina vänner och lite andra människor som hon möter och stöter på. Hon har plats för så många i sitt hjärta och jag tror att hon tycker att det är hennes största styrka.


Min vän fyller år idag. GRATTIS MIN VÄN!! Det är nu du är i dina bästa år...det är nu du är mitt i Livet. Fortsätt älska och vara gullig.....

:o)


GRATTIS PÅ MEJ SJÄLV! GRATTIS VICTORIA!


*niger och tackar mej själv*






2 kommentarer:

Blogger Tizzel sa...

Helt UNDERBART födelsedagsinlägg tycker jag!!!!
GRATTIS GRATTIS min härliga goa GULLIGA läckra VILDA fantastiska VÄN!!!!!
TYCKER OM DIG!!!!
Kramar i stora lass - och ha en härlig födelsedag!!!

29 april 2009 kl. 10:03  
Blogger Victoria sa...

Tackar *niger fint även för dej*

Tack kära lilla du - det verkar som om även du känner detta födelsdagsbarn? Hehe

KRAM

29 april 2009 kl. 13:52  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida