Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

lördag 25 april 2009

Hus eller inte?

Vi har funnit ett hus. Min Claes och jag har funnit ett hus som nog kan passa oss ganska bra. Det har det mesta av det som vi önskade av ett gemensamt boende och kan säkert bli bra. Just detta huset var ute på marknaden i höstas och vi var och tittade på det redan då. Vi lugnade oss den gången och det föll mest på att vi nog inte var riktigt redo för husköp.

Vi hade inte riktigt klart för oss VAR vi ville bo och hur det skulle kunna se ut. Hur lösningarna skulle bli bäst och läget. Vi har väldigt noga tänkt igenom VAR vi vill bo för barnens skull. Inte för långt ifrån stan eftersom vi ju har tonåringar som vill röra på sej och kunna ta sej lite överallt med buss. Att sätta sej ute på totala vischan var ju därför omöjligt.

Huspriset var naturligtvis bland det viktigaste. Inte en spänn över en miljon för det klarar inte vår budget! Vi vill kunna göra annat än bara BO....(man vill inte lägga varje öre på huset och sen inte ens kunna köpa sej nya strumpor utan att gräma sej!)

Vi behövde också ett boende som kunde tillgodose mina behov så långt det var möjligt. Det har varit hus som legat högst upp ovanför en backe - såna objekt går bort eftersom jag inte kan ta mej upp för såna höjder. Helst skulle Claes och mitt sovrum ligga på samma plan som ingång och kök så jag slipper gå i trappor när jag blir så trött att jag inte orkar stå upp längre. Vi behövde ett hus med tillräckligt med utrymme för 2 vuxna och 3 tonåringar. Vi är ju nästan 5 vuxna. Nästan. Inga stora jobb att göra med att byta tak, omdränera, riva ut halva huset innan det är beboeligt.
Detta huset har det mesta av detta. Läget: Målsryd. Bussar till Borås går jättebra. Inga backar och bara trappa till nedervåning. Stora sovrummet med bra läge för att jag ska kunna vila när jag behöver. Lagom pris på huset: 925 papp. Lagom stort överallt och inte mycket behövs göras. nästan inflyttningsklart alltså. (behövs bara en ny tapet i ett barnrum med bebistapeter!)

Vi tror vi har täckt upp allt vi ville ha. Vi "känner" för huset. Det har en själ och det känns bra. Ska vi köpa det? Ska vi lägga bud nu då? Ooohhh....jag blir nervös. Flytta från Fristad? Börja om någon annanstans? Vågar jag? Klarar vi det? Claes har ju nytt jobb precis och är inte hemma på veckorna. Ror vi denna flytten i land? Orkar jag med mina svårigheter med ME:n?

Blir detta bra?

Åh, vad jag skulle vilja ha svar innan jag bestämmer mej. Någon som har svaren som kan blicka in lite snabbt i framtiden och svara mej. Tala om vad som blir bäst. En liten snäll hustomte som kan hjälpa mej förstå vad jag måste tänka på och vad som kan bli dåligt...kanske något jag missat att tänka och fundera på?

Är det någon som har en bra liten hustomte så skicka över honom till mej GENAST. Jag behöver råd & hjälp!
Hus eller inte hus? Nu eller senare? Ska vi eller ska vi inte?
DET ÄR FRÅGAN!


1 kommentarer:

Blogger Tizzel sa...

Hej min vän!
Klart det blev ett inlägg om allt det fina som har dimpit ner i min lilla brevlåda!!! <3<3<3
Det hade jag tänkt göra ändå - INNAN du skrev att "det är dags för ett nytt inlääg"!!! :-)

Så nervöst med huset! Det är ju så mycket att tänka på... men som du beskriver det har ni ju tänkt igenom det rätt noga ändå och det mesta verkar funka. Säger magkänslan någonting?
Kanske dags att besöka lilla "spå-damen" igen??? :-) På tal om henne förresten... (spådamen alltså...) så skulle jag gärna vilja göra ett besök hos hennes själv! Har ett och annat jag skulle vilja spana efter i kristallkulan!!!

Ha nu en riktigt go lördag! Här strålar solen och lilla O och jag tänker försöka ta oss ut och fylla på lite bränna. Sen är det ju stor händelse i eftermiddag ju - A ska ju sjunga i finalen i eftermiddag!!!! Håll tummarna!!!

JÄTTEBAMSEMEGAKRAM!!!!!!

25 april 2009 kl. 08:45  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida