Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

onsdag 6 maj 2009

Världen bästa jobb?

Jag har fått en snillrik idé....jag tror att jag skulle kunnat ha sökt ett jobb faktiskt! (i skrivande stund är platsen redan tillsatt) Det är omnämnt som "The best job in the world". Jag inser till min förtjusning att det skulle vara helt rätt, helt perfekt, absolut genomförbart och ett riktigt toppenjobb för mej. Synd att jag missade att ansöka!!!!!! Snopet!!!!!!
För mej med ME är det helt klart ett jobb som jag skulle klarat av. Jag skulle gjort mitt bästa och de dagar som jag inte fungerar så vore det också ok! Tänk va? Det är ju nästan så man skulle vilja ta upp förslaget med Försäkringskassan...eller kanske arbetsförmedlingen? Hehe
Jobbet?

Det här:
Ta hand om en ö. Få en halv miljon kronor i lön för att bo på ön ett halvår utanför Australiens kust. "Caretaker". Mata lite fiskar. 12 arbetstimmar/vecka. Se till att allt är ok på ön, föra en blogdagbok om det och några fler små lätta arbetsuppgifter. Det är ju för tusan helt super!! Inte att undra på att 36 000 människor sökte jobbet...
Suck! Å jag missade det..
Tänk...en ö..solsken...värme...tysthet..få ta det lugnt..vila när man behöver...arbeta lite grann...strunta i skor...packa ett gäng shorts och så räcker det...snorkla en stund..kolla över ön och sedan somna gott till havets sköna sång varje kväll..
Åh, det hade ju varit perfekt! ;o)
Ett sådant här jobb är för alla oss som inte riktigt kan fungera på en annan arbetsplats. Samhall i all sin ära men vad är det för mening med att plocka i tändstickor i en ask när man kan få en halv miljon och vara "Caretaker"?? You tell me...
Jag ska hålla ögonen öppna om det kommer nåt mer sånt här jobb! Japp...det ska jag. Kanske man kan söka i platsjournalen? Hehe. Eller kanske inte. Om någon av er finner ett sånt här jobberbjudande - hojta till då så söker vi det!

2 kommentarer:

Blogger Tizzel sa...

Ååhh... jag vill OCKSÅ bli en sån "island-caretaker"!!!! Så härligt det lät!!
*drömmer mig iväg*

6 maj 2009 kl. 09:43  
Blogger Victoria sa...

Javisst, men det kanske kan finnas två platser nästa gång? Då söker vi. Jag menar, min pappa har haft akvarium sen jag var liten så jag vet hur man matar firrar, du har simmat mycket i Helgasjön så simma o vara i vattnet kan du, vi är båda bra på att blogga ...så...var är problemet?? Hehe
Vi är ju perfekta för uppgiften!

Look out - here we come!

Krampårej

6 maj 2009 kl. 10:14  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida