Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

fredag 5 november 2010

Är turen slut nu?

Ingen symaskin vann jag och inget smycke vann jag heller. Jag undrar om jag helt enkelt har fått slut på "tur" eftersom jag har vunnit en del i min dag? Den där sommaren då jag vann en gul gummibåt med motor på ICA. Eller när jag vann en rosa uppblåsbar gigantisk Ahlgrens bil att ha i vattnet och flyta på? Eller när jag fick köra kundvagnsrally på dåvarande B&W i Borås och plocka till mej så mycket fryst mat jag kunde på 1 (eller var det 2?) minuter. Eller när jag vann två biobiljetter i en utlottning i tidningen Amelia. Eller när jag var med i radio och svarade på en fånig fråga och vann en kryssning till Helsingfors (fast jag trodde först att det skulle vara en kryssning i Karibien eller något sånt för jag hörde inte vart de sa att kryssningen gick). Eller kanske försvann all tur alla de gånger jag skickat in småtävlingar och vunnit lite av varje?

Det är nog så. Därför fick jag ingen symaskin. Men skit samma...faktiskt...för igår lånade jag min mammas symaskin och den BARA trasslade och dummade sej med trådspänning så vem vill egentligen ha en ny symaskin?
:o)

*småsjunger* "Always look on the bright side of life....*visslar*...always look on the bright side of life"....

2 kommentarer:

Anonymous Gunilla sa...

Skrattar så jag gråter. Du borde få tröstpris i alla tävlingar

5 november 2010 kl. 19:43  
Blogger Victoria sa...

Ja, visst borde jag väl det? Ett litet pris i alla fall. Nu när jag redan vunnit stora, fina priser så kan jag väl få lite småpriser också? *hehe*
Fast jag klarar mej kanske bra utan priser också för den delen. Men visst vore det väl fint med en sån där rosett som hästar får? DET vill jag vinna någon gång. En bra Victoria, snygg, gjorde något utmärkt bra och vann den vackraste rosetten att sätta på huvudet. Nice!

5 november 2010 kl. 21:43  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida