Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

söndag 24 oktober 2010

Fiskecenter och kopp med té

Man kan undra varför jag vaknar kl 07:05 en söndagsmorgon. Det är ju den dagen på veckan (liksom lördag) som jag kan sova lite längre. Om jag vill. Men det vill jag tydligen inte. På veckodagarna går jag upp kvart i sju för att "vara med" när tonåringarna går till skolan. Jag gör inte så mycket, jag sitter på min lilla kontorsstol vid datorn med min lilla kopp té och skriver en hälsning på Facebook. Sedan går jag lite av och an så jag ser upptagen ut eller som om jag verkligen gör något. I själva verket gör jag inget särskilt. Jag vill nog bara att det ska se ut som om jag är igång och finns till hands. Märkligt att vakna nästan exakt samma tid på helgerna också. *suckar lite* Men, men...det är lika bra att stiga upp och mysa lite i tystheten och den mörka morgonen. Té har jag inte riktigt orkat sätta på än. Jag gör det om en liten stund.

Jag har så underliga drömmar ibland eller rättare sagt ofta. Jag tror kanske att det beror på de starka mediciner jag tar eller så har jag blivit en smula skvatt galen. Inatt har jag drömt att jag var på något slags center för fiske (ja, har man hört så jäkla löjligt va?!) och inomhus fanns bassänger där man också kunde dyka i och simma med fiskarna. En del vågade det. Det gjorde ju jag också förstås. En bunt manliga fiskeexperter fanns där och i grund och botten handlade det också om att få sjuka människor lite friskare (hur nu det skulle gå till på ett fiskecenter) Jag fick en ursnygg intruktör som hette Egon. Jag tyckte att namnet var så löjligt men centret låg i england så jag tröstade mej med att det var Egon på engelska och då blev det liksom lite coolt. (??) Egon visade mej hur man agnade och vi använde det allra största draget. Den skulle sätta sej rejält i fisken, instruerade han mej. Sen var det dags att dyka i. Fast utan spö och agn förstås. Nu gällde det! Jag dök i och gjorde ett så snyggt dyk och vimsade runt i bassängen med fisken så det var helt perfekt. Vad det var som jag gjorde så himla bra har jag ingen aning om men jag kom triumferande upp och fick idel lovord av Egon. Sen satt vi i en restaturang och jag tittade på många av de andra kvinnorna (där fanns bara kvinnor ja) och en del var jättesjuka och jag tyckte synd om dem. Egon hade bara ögon för mej. Vilken tur va?

Där slutade min dröm. Då var klockan 07:00 och jag vaknade. Jag låg och funderade på min dröm om fiskecentret och Egon och fnissade inombords. Hur tokig får man bli? Finns det någon undermening med detta? I så fall, vad i himlens namn kan det vara?
Jag vet inte om jag är så mycket bättre på fiske nu såhär på morgonen eller om jag vet hur man dyker i bassänger med firrar i och gör det riktigt bra. Men kanske, kanske finns här lärdom som jag kan ha nytta av i framtiden.
Men det undrar jag. Det tvivlar jag starkt på, om jag tänker efter.

Så var det i alla fall och här är jag nu. Söndagsmorgon kl 07:42 och inte en själ är vaken. Hela Målsryd tycks vara ödelagt och inget rör sej eller "lever" än. Skönt. Jag går nog och gör mej den där kopp med té nu.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida