Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

lördag 17 september 2011

En stund till

Idag går det minsann både upp och ner och åt höger och vänster. Jag har ingen aning om vilket håll som är rätt men jag hakar på och hänger med. Endera känner jag mej urlakad likt en äppelskrutt eller så känner jag mej lite fin i min nya tröja. Det går inte att bestämma en dagsform, helt enkelt.
Upp och ned.

Jag vill så gärna pyssla och skapa idag men själva initiativet saknas. Jag lullar mest omkring och gör ingenting. Sitter vid datorn en kortis. Tänker små tankar en stund. Funderar på att kanske vila innan jag ska pyssla? Eller finner någon liten grej som skall läggas på ett annat ställe eller ett litet brev att frankera.
Det är lagom lätt att sätta på ett frimärke och tar lagom lång tid.

Det är ju löjligt. Jättelöjligt!

Varför går jag inte och VILAR eller sover en stund så jag kan orka pyssla sen? Därför att hela mitt inre skriker: Jag vill INTE!
INTE. INTE. INTE.

Så jag går här i min nya, fina tröja och funderar på om jag ska pyssla...en stund till...innan vilan tar mej.
Sånt är livet. Sånt är livet för mej.

Over & out.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida