Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

onsdag 10 augusti 2011

Bröllopsalster





Sådärja. Så var ännu ett roligt alster färdigt och kan skickas iväg till stora staden Stockholm. Där bor Claes kusin som gifte sej i somras men vi kunde förstås inte åka ända dit och vara med på festen. Vi kom på lite såhär sent att "vi kanske skulle skickat ett kort?" och så tänkte vi att "bättre sent än aldrig" så jag gjorde ett bröllopskort med lite vintage-stil som är så himla poppis. Det här är lååångt från min egen stil och långt från vad jag vanligtvis gör och skapar men det passar fint just till bröllop. Jag har till grund ett helt vanligt vitt kort. Där på två olika grå/vita papper med olika mönster på som bara anas. Ett gammalt foto på ett brudpar och ett litet sönderrivet notpapper som chalkats i kanterna för en sliten look. Ett band av pärlor satte jag under kortet och en liten "blomma" gjord av spets med en röd ros mitt i. Det kändes fint med bara några enkla röda rosor som färg på kortet och som kärleksblomma som rosen är så fick den representera deras kärlek. :o)

Metalldekorationen är som en slags solfjäder som också fick hänga med på kortet som dekoration. Inuti har jag satt samma slags grå/vita papper som finns på framsidan på båda insidorna och fått med en klassisk dikt av Nils Ferlin på ena sidan samt en önskan om Lycka och Gratulationer på den andra sidan och våra namn förstås. Idag skall jag skicka iväg kortet till dem. Jag tror de blir glada även om de gifte sej tidigare i somras. :o)
























0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida