Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

fredag 9 september 2011

Någons Lyckliga Dag


Ett par skall gifta sej och någon skall ge bort ett fint kort till brudparet och med det önska dem lycka, kärlek och allt det bästa. Jag blev ombedd att göra ett bröllopskort och färgerna skulle gå i höst och orange. Det är själva bröllopets färger och höstfärger är ett vackert spektrum av färger så jag såg genast framför mej ett väldigt härligt bröllopskort som kunde bli både spännande och vackert att få göra. Jag tog mej an uppgiften direkt och har jobbat med kortet i 3 dagar nu. Det tar sin lilla tid för mej att göra klart saker som jag känner är viktiga och noga med. Valen av färger, former och dekorationer tar tid att bestämma. Här är resultatet och jag hoppas att min vän blir nöjd med det.


På det första kortet, som är taget utomhus, ser man inte hur hela framsidan skiftar i guldglitter men när jag tog kort inomhus under en lampa så ser man i skenet hur vackert det glittrar och att själva lilla "bröllops"skylten inte är helt vit utan går i guld/brunt men väldigt sparsamt. Jag bestämde att göra själva grundkortet orange. Därpå klistrade jag ett mönstrat papper i höstfärger samt avslutade med ännu ett enfärgat orange där jag toppade med en ram i plast som jag klätt i ett annat mönstrat höstfärgspapper. Under ramen ligger ett stort, rött skeleton-löv samt ett litet grönt uppe i kanten. Tre mörkröda rosor och en liten silverfärgad dekoration i form av ett brudpar fick bli pricken över i:et.


På insidan valde jag samma mönstrade som jag hade ovanpå grundkortets utsida. I varm höstfärger och med deras namn från Tim Holtz alfabet och målade med guld och på det glossy för att få bokstäverna riktigt tjocka och fina. Ett fint brunt stormaskigt band pryder vänstra sidan och i bandet hängde jag den lilla silverfärgade "Love" ihop med en vit pärla i en kedja och en röd ros som döljer fästet. Längst ner..."Störst av allt är kärleken". Det är så vackra ord. På sista sidan valde jag att hålla det lite enklare så att de som skall ge bort kortet får en chans att önska lycka och välgång och att de orden syns tydligt och inte försvinner i för mycket dekorationer. Jag är nöjd med kortet och hoppas att det skall bli uppskattat!


Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida