Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

måndag 1 augusti 2011

Plånbokskort


En god vän till mej ville gärna att jag skulle göra ett Grattiskort till hennes son som fyller 27 år snart. Han skall få lite pengar och hon undrade om jag kunde göra ett kort med någon ficka eller liknande som pengen kan ligga i. Jag sa att jag skulle fundera på detta ett slag och göra något utifrån hennes önskningar. Av en ren slump fick jag syn på ett s.k "walletcard" (plånbokskort) på en tjejs pysselblogg och bestämde mej för att detta var nog enkelt nog även för mej att klara. (svåra anvisningar och långa, besvärliga mätanden att göra samt vara fokuserad till max på hur man får ihop en mall gör att min skalle spinner loss totalt!)

Denna mall var enkel!

Jag valde ut papper, två olika, en basfärg i beige och så ett roligt randigt papper i lite "kill-stil". Att göra till en kille på 27 år måtte vara bland det svåraste för man får ju INTE dekorera med blommor eller annat käckt eller gulligt. Ej heller ha det för löjligt eller tjejigt. Det gäller att ha det kul - men simpelt.

Jag har jobbat hela helgen på detta plånbokskort och till slut var det färdigt. Såhär ser det ut inuti:


Och såhär ser alltså baksidan ut. Man kan lägga en peng eller flera pengar (sedlar) i det stora facket och den både känns och ser ut nästan som en riktig plånbok. :o) Mallen till detta alster kändes lagom svår/enkel för mej och jag tog det lugnt och stilla och jobbade på den i små omgångar. Det var väldigt roligt att se det "växa fram" och faktiskt bli ett så käckt kort!

Jag kan helt klart tänka mej att göra fler såna här kort framöver för nu när man gjort ett och vet hur det går till så blir det mycket lättare att göra nästa. Tänk att göra ett i häftiga, klara färger och dekorera hejvilt!!! Åh, så roligt!

Men innan jag gör det så har jag ett dopkort att göra. Det blir mitt första dopkort som jag gör och det är en av mina bästa vänners lille gudpojke som skall döpas.

Kortet kommer gå i blå/turkos. Kanske blir det ett foto även på det kortet här på bloggen.

:o)











3 kommentarer:

Anonymous Sabina - Ung förälder och gravid igen sa...

Gud så fräsht :D

6 augusti 2011 kl. 20:58  
Blogger Victoria sa...

Sabina: Åh, så himla roligt att du använde just det ordet för plånbokskortet. För det är ju precis det som jag försökte uppnå - ett kul slags kort med en fräschhet!! Det är lättare att upppå "gulligt" än fräsht. Så TACK för dina ord; de värmde verkligen!!
Hör av dej till min mail om du skulle vilja ha mallen till den om du kanske pysslar själv. Den är enkel!!
Ha det så gott och tack för att du kikade in på min blogg.

/ Victoria

7 augusti 2011 kl. 10:41  
Blogger stampArtic sa...

Utrolig tøff lommebok!! Så kult at vi på StampARTic kan bidra til inspirasjon:O)

Håper jeg kan vise frem denne lommeboken i Readers Gallery i august?

Klem fra DTLene StampArtic

11 augusti 2011 kl. 07:50  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida