Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

torsdag 16 april 2009

Idag...en kulle!


Oj, ser man på....berget som stått framför mej varje morgon är bara en kulle idag! Så bra.

Så toppenbra.... Jag tittar mej lite förvirrat omkring och tänker "Jahaaa, en kulle idag...undrar varför berget sjönk till en kulle?" Jag kräver förstås inga svar på den frågan men inom mej undrar jag ändå varför berg kan bli kullar ibland..

Har jag då gjort något särskilt för att det skulle bli en kulle? Kan jag få kullar fler morgonar? Skit samma..jag skiter i frågor och svar! Jag tar kullen som den är idag...


Jag ser mej snabbt omkring, slänger av mej ryggsäcken, skiter i verktyg, kastar bort allt jag inte behöver bära på idag och börja sakta gå upp över kullen. Det är inte jobbigt. Jag kan andas, jag tar små steg och kan till och med ta ett och annat stort steg emellanåt..det känns bra. Jag klarar kullen så bra och den är så lagom till mej. De flesta kan bestiga sitt berg varje dag men min kulle är precis exakt lagom för mej. Den kan jag bestiga så bra idag.


Hej svejs allihopa, idag går jag sakta över min kulle och faktiskt...jag tar ett litet skutt också på vägen...


1 kommentarer:

Blogger Tizzel sa...

En kulle??
När jag vaknar på morgonen, ligger jag ofta på rygg... då ser jag TVÅ kullar!!!
Det är jävligt jobbigt!!!
:-D
Ha en härlig dag kompis!
KRAM!!!

16 april 2009 kl. 09:01  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida