Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

torsdag 7 maj 2009

Små ljuvliga liv...

...som sover fridfullt, som leker skojigt, som äter när de är hungriga, som lägger sej tätt tillsammans för att få värme och trygghet, som busar och som ständigt är på upptäcksfärd! Mina små kattisar!!!


Holly, Lucky, Vicky, Alexis...och ...... ja, han hette Marley. Men igår kväll upptäckte jag att den lille rödvite krabaten inte alls kan vara en Marley. Det är ju en liten flick-katt det också! Leia har helt enkelt fått en kull med BARA honor! Märkligt...Så nu heter den inte Marely utan Kevin namngav henne raskt till Candy. Innan han kom på namnet så sa jag:"Du får hitta på nåt tjejnamn. Finns det inga tjejer i spelen du spelar på ditt X-box?" Han tänkte efter en stund och så log han... och sa:"Tja....Candy kanske". Amanda och jag log förtjust och sa i samklang "JA, det blir BRA!" Candy blev utmärkt så nu har vi alltså en rödvit HONA och det är lite ovanligt. Rödvita katter brukar i de allra flesta fall vara hanar - så jag står med en liten speciell dam!! :o)






Marl...förlåt...CANDY! Sovandes så ursött så man nästan tappar andan av ren förtjusning.


























Lilla underbara fröken Holly. Jag kan inte annat än att säga att denna lilla kattfröken är min favorit. Någon i kullen blir alltid ens favorit, av någon anledning, och Holly är min.























Till vänster har vi den "lilla minsta" fröken Lucky och hennes syster Alexis. De är bedårande båda två och har härliga färger och teckningar. Puss på er!





















Just nu sover de så gott på den lilla vita filten i papplådan och kattmamma Leia är ute och springer en stund och får lite luft i lungorna. Jag ska börja hoppa i lite kläder och sen kanske, kanske hinner jag sätt mej en stund och pussa på mina 5 små innan jag ska iväg på behandling...





Tillägg efter 1½ tim:
Candy är för fult. Det går inte. Skitfult. Får be Kevin hitta på nåt annat. Candy kan hon inte heta. Jag vägrar! Jag protesterar!
Jag har alltid velat ha en liten kattis som heter Stella..."stjärna" betyder det. Vore inte det allra bäst, så säg???

5 kommentarer:

Anonymous Camilla sa...

Stella är bra... Men vad hände med Y på slutet...? ;-)

7 maj 2009 kl. 10:46  
Blogger Tizzel sa...

Äsch - jag tycker vi kör på DAGNY som vi sa förut!!!! *nynnar lite*
KRAM!!!
(Ps. Sååååå ljuvliga de är!!!)

8 maj 2009 kl. 10:36  
Anonymous Annica sa...

Men vilka små godingar du har här...fina bilder!
Hoppas du har det bra!
Kram från Annica

10 maj 2009 kl. 18:26  
Blogger Victoria sa...

Camilla: Hmmm...ja, jag vet..det blev ju lite dumt. Och Stelly kan det inte bli tal om va? Hehe Å andra sidan heter ju den ena lilla AlexIS så vad hände med Y på slutet där?? *funderar*

Tiz: *fnissar* jaaa...Dagny är ett helskönt namn verkligen och jag tror att varje gång jag skulle ta upp den lilla och ömt säga "heeej lilla du...heej lilla Dagny" så skulle jag slänga mej bakåt, kattisen skulle flyga all världens väg och jag skulle skratta HYSTERISKT!! Så Dagny får vi nog lov att skippa! *skrattar*

Annika: HEJ VÄNNEN! Long time no see my friend.. Tack för din kommentar o för att du visar att du finna här emellanåt! Önskar dej allt det bästa o att du har det bra. VAR RÄDD OM DEJ! Varmaste kramen!

11 maj 2009 kl. 07:34  
Blogger Gunilla sa...

Så söta o gosiga!! De är jättefina i färgerna! Vet ni vem som är pappan?
Och vi ska skaffa en till katt, jag tror jag är lite knasig som vill ha tre katter. En liten Molly kommer till oss om ett par veckor. Jag vill så gärna ha ett par kullar igen. Lägger namnet Stella på minnet - Stjärna - det är vackert :)
Kram på dig!

15 maj 2009 kl. 18:58  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida