Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

måndag 12 april 2010

Surfar på lyckans våg idag

Oftast skriver man när hjärtat är överfullt av känslor som ilska, sorg, ledsenhet eller en känsla av att vara "nere i skorna". Det är då orden flödar och det är oftast så jag känner att jag behöver få utlopp för det jobbiga. Då är bloggen bra. Då är min skrivbok bra att ta fram och häva ur sej. Men om jag tänker efter så är hjärtat väldigt fullt av känslor idag också....
Idag ler mitt hjärta åt många saker. Idag strålar solen in genom fönstren och jag vet att våren är på gång där utanför. Mina älskade katter springer på käcka ben rakt ut och vill leka, kika på möss och ta för sej av naturen. De verkar så glada och nöjda när de kommer in och somnar på soffan. Idag är det äntligen vanlig vardag igen och barnen har gått iväg till skolan och mannen är på jobbet vilket gör att jag får tystnad här hemma som jag så väl behöver. Det känns underbart att ha den vetskapen och jag njuter i fulla drag över att få vara ensam. Idag känner jag också att jag orkar att stå upp och är t o m lite sugen på att ta hand om tvätt och röja upp i köket efter frukost och plocka ur diskmaskinen. Att få känna att jag gör nytta och får det "som jag vill ha det" omkring mej. Idag ler hela mitt hjärta åt att jag inte är övermäktigt utmattad när jag vaknade kl 06:45...att jag faktiskt kunde stiga upp utan att genast ha på sej den gammaldags dykardräkten med blytyngder under fötterna. Den dräkten har jag ju oftast på mej - men idag verkar den ligga längst in i garderoben. Där vill jag att den ska ligga heeeela dagen.
Idag är mitt hjärta varmt och och nästan alla känslor och tankar är goda, mjuka, sköna, givande och gör mej gott. Jag vet att det är viktigt att skriva ner även dessa tankar och skriva om dessa dagar men när en sådan här fin dag dyker upp - ja, då är jag så glad att jag tar för mej i stora lass av det som ges och vem hinner blogga då? Då vill jag ju inte ens sitta still utan få göra de saker jag inte klarar annars. Det är underbart att hänga tvätt och vara nyttig! Eller gå ner och hämta posten. Eller ringa en kompis och prata lite. Det är JÄTTEROLIGT och tiden går fort när man har kul - så då hinner jag inte ödsla bort min tid på att skriva ner alla härliga känslor och tankar. Trots att jag vet att det är riktigt, riktigt härligt och bra att se dem på pränt likväl som de svåra tankarna de andra dagarna. Idag är jag glad och skall hushålla med min kraft och surfa en stund på lyckans våg.....
Tro mej - att ha kraft och energi är livsglädje. Låt mej få påminna dej som läser detta om att kraften du har inom dej är den som för dej framåt. Det är den som får dej att känna, vara, kunna göra, utföra saker och "Leva". Det är den som gör att du är med i Livet och kan ta del av allt som ges - både dåligt och bra. Kraften är din - ta den inte för givet!
Tjohejsansa...nu har jag lite annat att göra så jag avrundar här. Nu väntar fler vågor där borta som jag ska ut och surfa på en stund (läs: hänga tvätten)







2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Vad härligt! Och vist är det UNDERBART att kunna surfa på livets våg, och inte bara ligga under ytan och känna sig tråkig!;)

12 april 2010 kl. 17:41  
Blogger Victoria sa...

Anonym: Ja, visst är det härligt! Det är så man vill att varje dag ska vara.....

15 april 2010 kl. 09:03  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida