Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

söndag 8 mars 2009

Söndag hej å hå


Idag är det söndag och jag tänker inte blogga om min morgon i ord. Jag tänker blogga i bilder. Det är ganska imponerande och ambitiöst tycker jag. Man kan tro att jag inte har annat för mej!! (har jag det??)
Idag snöar det och jag kikar ut från balkongen och inser att det mesta blir täckt av ett mjukt vitt lager snö. Ser ni? Det kommer bli fint framåt eftermiddagen om snön fortsätter.




Här har jag nu hängt ut mitt täcke på vädring. Det är en "ovana" jag har och som får mej att må lite gott. Jag har ju min säng i vardagsrummet så det känns som om vi liksom har "camping" mesta tiden. Jag har inget eget krypin att få ro och sova i utan får gå och lägga mej mitt i "alltihopa". Det har funkat bra fram tills nu...nu funkar det skitdåligt. Här är i alla fall täcket på vädring och det skall på ett nytt, fräscht påslakan lite senare!(förresten...HÄNGT ut? Snarare TULSAT ihop täcket o vädrar det på så sätt...)


Halva min säng med mina härliga kuddar! Kuddar kan man aldrig få för många av och mina har nästan alltid tokiga örngott som inte passar ihop. En del har så snygga påslakanset som passar till inredning och passar ihop - men jag tar vad jag har! Mitt fina "Ariel"-örngott tycker jag är lite speciellt och det har en alldeles egen historia.
Sommaren 2003 åkte jag på min första hojträff tillsammans med goda vännen Gunilla. Vi skulle campa. Festa. Jag hade fått klart för mej att man skulle ha med sej sovsäck, lite kläder, kudde och öl. Jag slet åt mej kudden hemifrån och så åkte vi. Väl på plats hjälptes alla åt med tältet och under mycket skratt och öl kom det upp. Vädret var härligt, om jag minns rätt. Jag o Gunilla gick ner till bilen (ja, jag hade ingen hoj på den tiden så jag var följebil) och hämtade resten av packningen. Så också min kudde. Gunilla började skratta när hon såg min och sa "Har du lilla Sjöjungfrunörngott?" Jag fattade genast att åh nej...det här kommer att bli katastrof!! HOJTRÄFF och Arielörngott. Jisses. Vad hade jag tänkt på?? Gunilla vred sej av skratt och sa "Jag tar den kudden till tälet åt dej". Det skulle visa sej vara en bra idé. Halvvägs till tältet satt stora gäng av hojfolk och de flesta kommenterade:"Öhhhh... Gunilla...har du LILLA SJÖJUNGRFUN med dej... hahahahahahaaaaa" De skrålade och hojtade och skrattade". Härlig som Gunilla är så svarade hon nåt käckt och lagom ironiskt tillbaka. Gav svar på tal. Jag kände mej jättedum men var glad att jag slapp vara den som blev uthängd för örngottet.
(Tack Gunilla!)
Det var historien om örngottet. Det hänger med fortfarande alltså!




Här är den fina värmekudden jag fick av kompisen Gina i förra veckan. Den är så fin! Tack Gina...








Kolla...här är min "bästa polare". Den limegröna dammsugaren! Kevins rum är obäddat (han sov hos farmor o farfar inatt så jag passar på att ta ett röj därinne) och här ska röjas. Dammsugas och vädras. Ungdomsrum har en förmåga att lukta lite knasigt och inpyrt. Särskilt om där suttit ett par tre grabbar. Jag tar hand om lite smutstvätt och skall dammsuga under sängen där den jävla skateboarden står. Jag råkade dra lite för mycket i dammsugaren och så POFF flög slangen av och nu behöver den tejpas med silvertejp. IGEN!Måste vara skitdålig kvalité på slangen! Eller? (hehe)




Disken från igår och dagens frukost. Åh, varför har jag inte en fungerande diskmaskin!!! (jag har en liten men i den måste disken vara nästan REN för att bli ren. Helknäppt men sant...)

Jag tar disken lite senare! Den går ju ändå ingenstans. *suck*






Så kommer vi mot slutet av min morgonrunda. Här står min fina tekopp redo att fyllas med lite varmt vatten, tepåse, socker och en skvätt mjölk. Det är nu jag tar en paus och dricker té och filurar lite. Allt annat står och egentligen väntar på att bli gjort men jag tar téet först. Blir nog bäst så, resonerar jag. Kroppen orkar dessutom inte riktigt med att ta hand om alla uppgifter på en gång så jag tar lite lite i omgångar...
(om du läser Camilla: Ser du...jag sparar lite på energin emellanåt!Hehe..jag lär av dej!!




Sista bilden...den väldigt aktiva Fröken V verkar absolut ha satt igång med alla små uppgifter som väntar! Eller? Vad hände egentlingen efter där kopp tén och när hon hade pratat med sin Claes i telefon? Vart tog "morgonvimset" vägen och VAR i hela friden kom det där loja ifrån? Här är jag med håret snabbt uppsatt, i min varma gosetröja och med en gladlock i luggen. En gladlock är en sådan där sväng i luggen som står för sej själv...jag vägrar kalla det för "jävla hår" utan har bestämt mej för att såna lockar kallas för "gladlockar". Inte mycket biter på dem!! (kanske vatten och spray...)
Nu ska jag fundera en stund över vad som är viktigt att ta itu med...under tiden går jag och gör mej en kopp té till...










4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hej lilla V!

Jag tycker att din kopp var fin och att du är söt på bilden!

Din disk tycker jag däremot såg lite elak ut...

Kram på dig!

8 mars 2009 kl. 21:15  
Blogger Victoria sa...

Hej Madde! Ja, min kopp är minsann sötaste man kan tänka sej. Den har jag fått av min kompis Gunilla (hon som tog hand om min kudde!!!) men disken var inte så elak som den såg ut. Jag bemästrade den fint må du tro... ;o)

Tack förresten för komplimangen att jag var söt....det värmer!

(läste lite på din blogg men min skalle klarar inte så mycket text så jag valde lite olika delar samt att kika på ditt fotoalbum!)

Kram på dej!

8 mars 2009 kl. 22:28  
Blogger Tizzel sa...

Det här tycker jag var ett finfint inlägg!! Du har börjat gå runt med kameran i högsta hugg ser jag!! :-) Lite festligt tycker jag, och ler med hela ansiktet!
Hoppas inte du stupade helt och hållet efter det här projektet!
KRAM på dig din filur!

9 mars 2009 kl. 00:01  
Blogger Victoria sa...

Tizzel: Ärligt talat så tog själva bloggandet en stor del av min förmiddag (och dag) så det blev inte mycket gjort. Disken låg i blöt o sen åkte den in i min skitdiskmaskin så det ordnade sej. Täcket tog 5 min. Kevins rum tog 10 min. Sen blev det mer té, lite överbliven tacopaj och sen smög vi runt här; jag och Amanda, och gjorde INGENTING! Vid fyratiden kom jag ur pyjamasen! KRAM

9 mars 2009 kl. 07:45  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida