Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

söndag 24 maj 2009

Oroliga tider

Från att ha varit sjuka till att Claes blev väldigt mycket sämre än mej. Från att ha hämtat Alvedon till honom och hållt koll på hans stigande temperatur och från att ha varit hemma hos honom till att söka läkarhjälp på jourcentralen i Ulricehamn kl 15:30 igår till att snabbt åka till Borås lasarett. Akutvårdcentralen. 8 rör med blod för provtagning. Artärprov för att kolla syresättningen i blodet. Extra syrgas. En hosta som blev allt smärtsammare och en älskad Claes som blev allt sämre. Röntgen på hjärta och lungor. Jag satt vid hans sida och höll mej så gott jag kunde på benen. Till slut kom läkaren och summerade det vi redan trodde; lunginflammation. Djupt i vänster lunga.

Jag tog ett djupt andetag och var i alla fall glad att han var under läkarvård nu och de skulle hjälpa honom. Jag åkte hem och somnade sent inatt. Det hade varit för mycket och jag var helt slut - men speedad. Jag vaknade med ett ryck när mobilen ringde.....mitt i natten...svarade lugn men vimsigt.....
???
Claes var flyttad till IVA. "Va? IVA....??? " tänkte jag. Claes syresatte blodet så dåligt och behövde övervakning så han var flyttad ner till IVA. Jag kände hur ledsen och orolig jag blev men frågade sköterskan om det var någon fara för livet eller något annat allvarligare. Men nej, han behövde bara bättre övervakning, sa hon. Jag vet inte mycket mer än så.

Jag lyckades somna om och är nu på gång att åka in till honom. Måste bara samla ihop mej, se till att Amanda kan vara någonstans, ringa Claes föräldrar och ta en snabbdusch...
Måste ge mej av nu. Måste åka in till min älskade C och vara där hos honom.....

1 kommentarer:

Blogger Tizzel sa...

Usch... det där låter inte något vidare!!!
Hoppas han piggnar på sig snart och ni kryar på er båda två!!
Kramar!

24 maj 2009 kl. 09:37  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida