Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

onsdag 18 november 2009

Tröttsam dag o tröttsamma tankar..

Sovit men är ändå trött. Längtar till sängen och att få, dels vara ifred, och dels låta kroppen komma till ro. Jag känner inte att jag har koll på läget riktigt och barnen kommer vara uppe senare än mej idag. Amanda är ju sjuk och sov länge idag. Kevin somnar alltid sent. Klarar de sej helt själva eller kommer de smygandes och knackar försiktigt på vår sovrumsdörr och vill mej nåt? Jag blir så irriterad. Så trött på det. Jag undrar vad Claes tycker om det.
Jag försöker hålla koll på det mesta - men många gånger orkar jag inte längre.
Jag släpper kollen och låter det "flyta med" men är rädd att det blir fel för resten av familjen. Det är svårt att sammankoppla två familjer med så olika levnadssätt och tolerans. Ibland vet jag varken ut eller in hur jag ska göra....
Ikväll känner jag mej ledsen över allt som strular just nu. Jag kan inte lösa det hur jag än försöker. Det gör mej ledsen och väldigt, väldig oroad.
Men vem försöker ordna för mej? Vem lagar en bit mat en dag och sätter i en låda som jag bara kan värma? Det är vad jag önskar mest av allt. Vem låter mej få sovmorgon och går upp och "tar hand om sakerna"?? Ingen. Det är jag som går upp. Jag är ledsen för det ikväll. Jag vill känna mej helt fri från ansvar en liten, liten stund.
Snart dags att gå mot kojsen. Jag behöver nog sova för att få rätsida på sådana här saker.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida