Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

måndag 14 december 2009

Liten daglig rapport

Hur har jag egentligen mått idag?
Lite sisådär fram och tillbaka. Det är en bra definition. Morgonen var suverän. Hade gått upp tidigt (vid 6) och tog medicinen direkt och somnade om till 7. Då är man i fin form när man går upp! Då njuter jag och ser allt med lyckliga ögon för då minns jag hur det är att vara frisk. Jag klarade mej hyfsat hela fm och tog med sonen till vc där de skulle ta hans närapå 40 stygn. Han opererade ju ut sina skruvar och plattor ur underarmen för 2 v och nu skulle stygnen tas.
Man kan tänka att det bara tar en kort stund att rycka ur de där blå stygnen - 18 på varje ärr. Men ack....kompressen satt FAST (å det med råge) så den fick ligga i blöt, sköterskan pilla, greja, dutta, dra, blöta, greja och till slut ...få väck den! Det tog en timme och sen skjutsade jag sonen till skolan och hem igen. Sådärja. Då var jag trött.
Skickade ett sms till Claes: "Behöver mat ganska omgående. Snälla, kan inte du göra en omelett till mej? Hemma om 10 min". Älskade Claesen min hade gjort en klar när jag kom hem. ♥
Sen vimsade jag runt lite här hemma och Claes sa försiktigt ett par gånger "kanske ska du vila lite nu?" Jag ville vila och sova...men hjärnan ville annat. Så det blev lite annat innan jag däckade vid fem. Då somnade katterna hos mej och jag somnade i alla fall utan skakningar. Sov nonstop till kl 19. Då vaknar jag oftast med en känsla av "var är jag? Vad i hela friden är klockan?" och så fryser jag en smula.
Jag hade drömt så himla knasigt så jag fnissade när jag vaknade och tog en kopp té med Claes och berättade om hur jag och min pappa i drömmen hade sett på ett tv-program från Californien hur de åkte i skidliften i bara bikini och badkläder för där är det så varmt i skidbacken. Vi skulle göra detsamma och vips var vi vid en skidlift i en del av Borås där det överhuvudtaget inte ens finns en kulle att åka skidor nerför!! Haha. Vi åkte upp i liften och då molnade det på...det blev kallt...det drog kyligt om våra badkläddsklädda kroppar och jag sa till pappa:"Det är inte lika varmt som på tv". Han höll med. Liften gick över trädtopparna och grenar touchade oss och de var snöklädda och kalla och det började mörkna. När liften släppte av oss insåg jag att vi var en bra bit hemifrån o att vi frös. Det här var farligt. Jag tänkte lämna pappa där och springa hem och hämta hjälp men insåg att då skulle pappa frysa ihjäl. Så vi gick till närmaste hus, iklädda badkläder, och sa att vi hade sett ett program på tv om skidåkning och sol men att vi nu frös. Kunde vi låna deras telefon?Det kunde vi. Men först hade hon en kund att ta hand om som ville köpa en Tupperware-termos. Vi fick vänta lite.

Japp. Allt detta berättade jag för Claes och han skrattade hejvilt. Jag har ofta såna här tokiga drömmar!! Hehe. Jaaa....vad hände sen? Jo, sen kikade Claes o jag på tv, Amanda kom hem från scouterna o kokade sej lite soppa (duktig tjej) och vi såg på "Ullared". Då kom skakningar och dummade sej och mitt i "Ullareds"-programmet så stängde hjärnan av och i kroppen drog och slet det hejvilt. Jag fick lägga mej i soffan med benen i Claes knä och så masserade han försiktigt mina fötter. Då lugnar sej känslan av att det "drar" men armen skakade länge och väl. Det värsta gav med sej och Amanda hämtade två Tramadol till mej. Fick ligga kvar i soffan och vänta ut det värsta sen reste jag mej. Nu är jag på benen men hur länge?? Det vet man inte.
Jag kan skriva, min hjärna är med mej och jag mår ok. Så länge det är så - så är jag glad!

Framför mej ligger två rejäla skitdagar! Imorgon kl 9 är det utvecklingssamtal med sonen på gymnasieskolan där detta är tredje tiden jag får för samtal för jag har glömt 2 och avbokat ett. Skäms som en hund och hans lärare måtte ju tycka att jag är helkorkad!!!!! Måste bevisa annat imorgon kl 9. Claes åker med dit och kör, samt håller mej "insane".
Sen är det dags för tandläkaren 11:40. Härligt! Detta är fjärde eller femte gången som jag försöker komma iväg till den förbannade tandläkaren. Claes åker med.Sen är det nog för imorgon.Onsdag börjar med ytterligare stygnborttagning på sonen (bara hälften togs idag) kl 8 och sen är det åtgärdsprogramsmöte för dottern kl 15. Härligt!!!!
Undrar om jag är människa på torsdag! Det får vi se ;o)

Men en sak är säker: just precis nu mår jag rätt ok och jag får ta en stund i taget. Kram till er alla♥

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida