Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

måndag 6 december 2010

Nu hoppas jag på tur. Igen.

Jag har sparat på min ord den sista tiden och inte skrivit så mycket. Jag har försökt använda den lilla kraft jag har till att skapa julkort, kort, små tavlor och annat smått och gott. Jag har köpt lite nytt pyssel och har nu därför en hel del roligt att välja mellan och det triggar förstås både fantasin och inspirationen. Jag har inte kunnat komma iväg och pyssla hos kära Stina i hennes vackra Pysselskafferi i det lilla samhället nästgårds eftersom mina ben knappt bär mej och jag har fått tillbringa nästan all tid här hemma. Ensam. Det är allt tur att jag har mina ljuvliga katter! :o)
Inom pysselvärlden finns så mycket att se, göra, ta reda på, inspireras av och fundera på att min skalle ibland spinner loss totalt och jag blir helt blockerad. Scrapbooking och pyssel av allt slag finns i så stora upplagor, möjligtheter och varianter att jag har svårt att ta till mej allt. Jag har nog försökt skapa sådana saker som "alla andra" gör och härmar lite av det mina pysselvänner gör och kan. De gör ju så fint - så om jag gör likadant så blir det ju fint. Eller?I slutändan har jag inte alltid känt mej nöjd och har därför börjat fundera på: "vad vill JAG skapa? Hur vill JAG att det ska se ut när jag gör det från hjärtat?" Det är minsann inte så lätt att våga göra utifrån det man själv tycker är vackert - det krävs lite mod för det. :o)
Hursomhelst, jag pysslar så mycket jag kan och klarar och försöker göra vackra julkort till mina goda vänner och min familj. Jag fann dock en riktigt fin sida (en pysselblogg) som jag gärna vill länka till och tala om att jag är med i en liten tävling som blogg-tjejen har! Man kan vinna s. k "blogg -candy" och i det här fallet är det ett paket med ALLT DETTA VACKRA:

Har man sett något härligare? Det är MASSOR med toppenfina grejer att pyssla med och jag håller mina tummar hårt att jag kan vinna detta som en julklapp till mej själv. Det vore väl något!
Här är länken till bloggen:
Idag har det inte blivit något pysslande alls även om jag har haft sådan väldig lust att fortsätta på det jag började på igår. Jag har så lite kraft att idag fick det bli en dusch och åka och handla mat som fick prioriteras. Imorgon tänker jag minsann strunta i att duscha och DÅ ska jag försöka pyssla lite. Istället för ord tänkte jag då och då lägga ut lite bilder på det jag "skapar". Jag har en god vän (hej Terés) som ibland har sagt "lägg ut bilder på vad du har gjort på bloggen så kan jag titta på dem". Så nu får det väl bli så! Även JAG ska härmed slänga ut alster på min blogg.
Hmmm...och jag som hade tänkt låta detta förbli en blogg med enbart ord! Men..jag lär väl bli alldeles omodern om jag inte använder bloggen till mer än "ord" så det kanske är lika bra att bli modern med en gång! ;o)
Håll era tummar att jag vinner detta alldeles underbara pysselpaket! Vinnare dras den 28 december.
Kram i decembermörkret

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida