Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

tisdag 7 december 2010

Pyssel



Här lägger jag nu alltså upp mitt första pyssel på bloggen! Jag hade inte tänkt att ha denna bloggen för att visa pyssel eftersom det dräller av "pysselbloggar" och jag känner inte att jag har så mycket tid eller ork till det. Men, jag kan ju för allt i världen lägga upp lite bilder då och då! Det kan säkert inte skada. ;o)
En god vän till mej ville gärna att jag skulle göra ett kort till en av hennes vänner med familj som fick en liten dotter. Jag frågade vilken färg & stil hon ville ha på kortet och då hennes kompis är en färgstark kvinna som inte alls är särskilt "bebisrosa" av sej så blev det såhär.
Jag bestämde mej för en vinröd bakgrund och tog sedan ett härligt, glittrigt papper i starkt rosa blandat med ljusare rosa i olika figurer. Den lilla vita etiketten med "välkommen till världen" färgade jag in kanterna lite med beige/brunt. Hittade ett jättefint garn som är nytt bland mitt pyssel och som passade fint in i färgerna och gav "liv" till kortet. Precis som det nya lilla liv som dottern kommit med. :o) En bronsfärgad liten charm "miracle" fick pryda mitten av garnet en liten bronsfärgad brad satte jag fast etiketten med.
Inuti (har ingen bild på det) fortsätter det härliga garnet och en stor vit, infärgad etikett sitter på insidan där min vän kan skriva vad hon vill och önska familjen grattis.
Det här kortet gjorde jag från hjärtat och utifrån vad jag tycker om. Det här kortet är mycket "Victoria" över. :o)
Over and out!

1 kommentarer:

Blogger Carina sa...

Hej,Victoria!
Tack,tack för dina varma och glädjande ord om mig och mitt skapande.Sitter här och har nu fått lite rosaskimmer på mina kinder.
Inte har jag hjälpt dig med måleriet,det kunde du alldeles själv!
Härlig liten ask och ljuvliga färger dessutom.Sköt om dig och många kramar från mig.
PS:Åker till Sri Lanka inom kort,skall sola och bada och bara koppla av......härligt!

5 februari 2011 kl. 14:47  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida