Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

onsdag 15 december 2010

Välkommen till Världen-pyssel

Här är ännu ett alster som jag gjorde för en vecka sedan ungefär. En mycket, mycket god vän till Claes och mej fick en liten dotter nyss. Det är en sådan där riktigt god vän som man önskar allt gott och som man vet har längtat efter ett litet barn länge. Allt gott åt dem nu och all lycka åt dem!
Jag gjorde ett "Grattis"-kort åt dem i rosa men när Claes och jag fick se lite bilder på den lilla ljuvliga Vendela (är inte namnet vackert, så säg?) så förstod vi att de inte alls är mycket för bebisrosa!
Det finns ju så många mer fina färger så varför måste det vara rosa för att man får en liten prinsessa?

Vi skulle ha besökt dem i helgen (men vi blev sjuka här hemma) och jag hade gjort färdigt en liten tavla. En "Välkommen till världen"-tavla. Tanken var att den skulle gå i rött o kanske lite, lite rosa men så kom Claes på: Reggae-färgerna förstås!
Pappan till prinsessan är stoooort reggae-fan och för att göra tavlan i deras stil och med en touch av annorlunda så blev det alltså såhär. Rastafärgerna skall vara starka i grönt, rött och gult. Jag valde ett enfärgat rött papper till grund och stämplade lite på sidorna med mörkgrönt. Det gröna pappret rev jag i kanterna och lade på lite mörkgrönt på kanterna. Ett gult satinband virade jag runt tavlans kant och valde små starka, gula rosor som är flickaktigt. Att sätta dit en söt liten bebisbild eller något sådant kändes inte som om det passade så därför valde jag de glittriga fjärilarna som jag rev ut från ett stort ark. Det blev perfekt!



Jag valde att ta med flickans namn på tavlan därför att det passade så fint in och med den textstilen. På kanterna av den vita etiketten lade jag en silverkant med hjälp av s k embossing. Några små strass-stenar och ett hjärta i antik färg hängde jag i en av rosornas stjälkar.
Jag är nöjd med resultatet och jag tror att den kommer uppskattas. Kanske ser det märkligt ut att göra en tavla i så starka färger till en nyfödd liten flicka - men utgår man från vad föräldrarna tycker om och hur alla har olika stil så blir det rätt. Tycker jag i alla fall. :o)
Välkommen till världen, lilla Vendela















0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida