Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

torsdag 14 juli 2011

Ego-boost som hette duga

Men herregud! Nu vet jag vad jag totalt glömde bort igår....en av mina tre veckliga (hur säger man det på svenska? Jag kom bara på det engelska ordet "weekly" och översatte lite fritt) B12-injektioner som hjälper mej att hålla alla kognitiva hjärnfunktioner igång och som de ska. Jag glömde bort att ta den igår! Jag undrar om det är därför jag är helt snurrig och misstolkar än det ena och än det andra denna morgon.
Förutom små felläsningar på diverse vänners Facebooksidor till att inte alls minnas om jag ätit frukost och druckit mitt sedvanlig té till den, än så länge, roligaste feltolkningen denna morgon.

Jag vaknade sent. Tog som vanligt mina mediciner (som gör verkan??) och gick med ganska blytunga steg till datorn och slog mej ned på den något nerhårade stolen där Zacke valt att sova i natt. Jag brydde mej inte om att rolla bort håren. Slog mej ner och kikade ut genom fönstret och tänkte "idag är det minsann blåsigt...och kyligare. Ingen sommarvärme direkt."
Så loggade jag in och for över Facebooksidorna för att se om någon kompis hade skrivit något käckt man kunde svara på. Eller om någon skulle göra något särskilt idag. Men det var rätt torrt får jag säga.
Alla är väl på semester, kan jag tro.
Jag läste Aftonbladets nyaste nyheter men det var väl inget jättetoppnytt som hade hänt så jag slöläste lite av varje. (med felläsningar lite här och var)

Så kom jag att tänka på vännen Rebecca som är på semester i Danmark. Undrar vilket väder de får denna veckan när de skall vara där? Bäst jag kollar, tänkte jag. www.smhi.se tog jag snabbt upp men innan jag skulle kolla vädret för deras Danmarksläge så tänkte jag kolla Boråsvädret. För att ha ett litet hum om hur helgens väder kan tänkas bli. (fast är jag verkligen så himla nyfiken på det? Måste jag verkligen veta vad det blir för väder på söndag??)
Så kom smhi´s förstasida upp. Jag snabbtittade på prognosen för mellan-Sverige som kommer upp först. Slås av orden "Regn över Victoria".
Va? Har jag loggat in på smhi´s sida så den liksom vet vem det är som är inloggad och det därför står mitt namn? Eller; är det ett SKÄMT kanske? Vem skämtar med mej?
Varför i himlens namn står JAG på smhi´s sida?? Hjärnan slog volter, gjorde akrobatiska övningar så det stod härliga till och det mesta spann runt som i en centrifug. Hur var det möjligt?
Jag?

Rätt som det var - det hade inte gått mer än en halv minut - så slutade skallen med sina gymnastiska övningar och gav mej svaret: "Men herregud.....det är ju Kronprinsessans födelsedag idag". Regn över Victoria. Över Kronprinsessan.
Men kära nån - hur kunde jag ens tro att det syftade på MEJ? Snacka om EGOOOOOOO!!!!!
Jag fnissade gott för mej själv och kände ett litet bubbel av skratt inom mej.

Men visst, kör i vind för att Kronprinsessan Victoria får sitt namn på smhi´s internetsida men jag tänker i alla fall tro att det var MEJ de skrev om. Sådetså. Lite ego får man vara på en torsdag. Kanske dags att gå och ta den där "veckliga" B12-injektionen så det blir lite ordning på Fröken V igen!
:o)

2 kommentarer:

Anonymous Tizzel sa...

Ja kära nån!!! Här fick man sig ett gott skratt!! Du är galen!! Det är därför jag gillar dig så himla mycket!!
KRAM!!!

15 juli 2011 kl. 21:29  
Blogger Victoria sa...

Galen å galen - det är väl egentligen SMHI som är skvatt galna som sätter en sådan överskrift! Jag frågade Claes vad han skulle trott om det stod så när han gick in på sidan för att kolla vädret. Han visste ju inte att det var Kronprinsessans födelsedag så han skakade på skallen och sa att han faktiskt inte visste vad han skulle trott. Men han sa flinandes: "Men jag hade nog INTE trott att de menade dej i alla fall"
:o)) Love ya too förresten <3

15 juli 2011 kl. 22:14  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida