Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

onsdag 15 juni 2011

Svordomar och annat fult

Nu skiter jag i vad man får säga och inte säga. Idag skiter jag fullständigt i vad som är passande, vad man bör tänka på, hur man bör bete sej och hur jävla ödmjuk man borde vara över att få leva och ha en underbar familj. Jag skiter absolut i att vara glad för att jag kan äta bullar och har en underbart skön säng och jag ger blanka fan i att jämföra mej med någon annan och inse att "det finns alltid någon som har det värre".

Idag är jag ledsen som helvete. Idag svär jag inombords och mitt hjärta är tungt att bära. Det är lika tungt som en stor, ful sten ute i skogen och fanken vet om det inte bor ett fult bergakungstroll där inne och förpestar tillvaron för mej. Förpestar min kropp. Kanske är det trollet som är ME:n. Jag vill springa ut barfota rakt ut på gårdsplanen eller ner till den löjliga lilla kiosken i samhället och ställa mej på pendelparkeringen och skrika högt medan jag låter tårarna trilla: "Jävlars helvete - det här GÅR inte. Man KAN FÖR FAN INTE LEVA MED EN STÄNDIG UTMATTNING OCH BEN SOM INTE FUNGERAR".
Alla ska höra mej. Alla ska långt in i märg och ben förstå min ilska, ledsenhet och vanmakt över att inte äga min kropp. Ingen behöver säga något - men alla ska förstå. Jag ska stå där och skrika tills jag inte har någon röst mer. Alla ska förstå vad ME innebär. Jag ska aldrig, aldrig mer behöva förklara för alla ska veta. Veta jävligheten.

Då ska jag springa tillbaka in i mitt hus och banka och slå på kroppen så den börjar fungera igen. Ta av mej skalet som är FEL och leta, leta, leta och söka efter mitt RÄTTA SKAL. Var är det? Var i helvete är min kropp?
Min starka, starka, uthålliga kropp som var ett paket av energi och kraft? Vem tog det? Tog bergakungstrollet den?

Efter det ska jag åka land och rike runt och skaka liv i alla läkare och skrika och svära och säga att "en människa är inte gjord att leva med ständig utmattning, en känsla av att hela tiden ha influensa, ben som viker sej och en skalle som är på en ettårings nivå när hjärndimman är som värst - och ÄNDÅ FUNGERA SOM MAMMA, FRU och MÄNNISKA. Hjälp mej NU. Leta upp något botemedel för den här skiten. Se till att få ändan ur vagnen och HJÄLP MEJ".

Vanmakten är enorm idag och ledsenheten över att jag inte får vara med och inte orkar varken äta eller pyssla eller se på tv gör min dag oändligt lång och förbannat hemsk. Jag vill inte mer just nu. I´ve had enough.
Idag skiter jag i att jag häller ut all min bedrövelse på bloggen och inte gör en enda människa glad med mitt inlägg eller mina tankar. Jag skriver för att jag behöver få min tysta, trötta röst hörd. Den som bara skriker inombords.

6 kommentarer:

Anonymous Marina sa...

*gråter* och känner igen min förtvivlan så starkt i din... jag har också en av dessa dagar. Victoria, jag är så trött! På allt!

15 juni 2011 kl. 13:03  
Anonymous Anonym sa...

Jag förstår att vi är många som skriker inombords. Jag behöver få ut mitt "skrik" och bloggen är det enda sättet. Att skriva det i en bok och lägga den boken i en låda gör att rösten inte blir hörd. Egentligen är viktiga inte att någon läser min blogg - det är inte poängen. Poängen är att jag VET att det här är en kanal rakt ut i etern. Någon KAN läsa det. Eller inte. Men orden och skriken hamnar i alla fall inte i en bok i en låda.
Därför har jag min blogg.
Bara därför.
/ Victoria

15 juni 2011 kl. 17:36  
Anonymous Anonym sa...

Nu har jag varit här inne flera gånger och känt att jag vill skriva något fint till dig! Men vad ska man skriva när du har det så jobbigt? Mer än att jag läser här och önskar dig allt gott!
Marie

17 juni 2011 kl. 17:24  
Anonymous Anonym sa...

Käraste Marie...
Att du läser mina ord är fint nog. Alldeles väldigt fint. Det räcker långt för mej och är allt jag önskar. Att du hör mina ord! Alla dagar är ju inte så här jävliga men ibland kommer det dagar när jag måste få skrika och svära. Det var en sådan dag.
Att du väljer att läsa min blogg och mina ord är allt jag behöver. Tack!
Du är en liten ängel!

Kram
Victoria

17 juni 2011 kl. 23:24  
Anonymous Anonym sa...

I den sista Twilight- boken, Så länge vi båda andas, blir Bella vampyr. Hon upptäcker att hennas "gåva" är att hon har en sköld. En sköld som hon kan pressa ut från sig själv för att skydda andra. Jag önska inte att jag var en vampyr, men jag önskar att jag hade en sköld. Jag önskar att jag kunde skydda alla som har det svårt. Jag skulle pressa min sköld att stänga ute allt, precis allt, som kan skada människor. En dag ska jag se till att jag kanske ialla fall får skuggan av min sköld. Det kanske dröjer länge, men jag kommer att kämpa för att jag ska få min lilla skuggsköld.
Då vill jag skydda alla.
//Jennifer

19 juni 2011 kl. 13:02  
Blogger Victoria sa...

Jennifer:
Jag läser dina vackra ord om och om igen tills de etsas sej fast ordentligt. Du är en sällsam gåva till världen som har en sådan önskan och känsla för att skydda. Jag är så tacksam över dina ord här hos mej och att du valde att skriva. Tack!
Bygg upp din sköld och se till att göra den stark och bra så kan du börja med att ha den till att skydda dej själv. Det är en uppgift stor nog att ta sej an men jag tror alldeles bestämt att du klarar den! Om den sedan skulle räcka till fler - så är det en bonus och du skulle kanske bli glad att kunna hjälpa andra. Men bygg din egen allra först och skydda din själ och ditt hjärta med den. Då först kan du skydda andra.
Tänk så bra världen är som har en sådan som du med en så god tanke. Tänk om vi alla kunde ha varsin sådan sköld och skydda varandra? Då skulle ingen, ingen fara illa.
Tack snälla för att du skrev hos mej. Jag uppskattar det mer än du anar...
Allt gott.

/ Fröken V

19 juni 2011 kl. 13:38  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida