Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

fredag 15 juli 2011

Naturfenomenet Fröken V

Kära nån. Idag är det minsann bedrövligt. Idag är Fröken V ett ras. Ett rent jordskred som i Sydamerika någonstans. Jordmassor som rasat och som gör att det en gång så vackra (?) nu är lite begravt i lera, jord och annan bråte. Ett och annat vackert grässtrå kanske tittar fram mellan jordklumparna men det är minsann inte mer än så.
Jordskred så det heter duga.
Hur i himlens namn blev jag ett skred?

Om jag bara tog tag i hårtvätt, en snabbdusch, lite fräscha kläder och kanske t o m få på lite mascara så är jag säker på att raset liksom skulle lätta lite. Den värsta lervällingen skulle tas bort. Men...ibland är raset kvar ÄVEN om man tillämpat drastiska åtgärdet såsom hårtvätt, mascara och kläder. Då är det minsann sorgesamt.
Om man verkligen tagit sej tid, ork och tagit sej i en krage man inte har - och ÄNDÅ inte får valuta för uppoffringen. Det är DÅ man deppar ihop en stund. Nu kan jag ju ändå deppa fastän jag har kvar kraften och tanken på att "jag är ett jordskred men skulle kunna bli en toppsnäcka".
Man har i alla fall illusionen kvar.
Hehe.

Alltså skiter jag i hårtvätt, mascara och käcka kläder och låter bli att ödsla kraft & tid på något som ÄNDÅ kan resultera i något som liknar ett trist naturfenomen i Sydamerika.
Over and out!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida