Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

torsdag 13 oktober 2011

Julkort

Lika bra att börja i tid, tänkte jag, och satte fart med årets julkort. I år har jag så många vackra papper att välja mellan och blandar man de gamla papprena från förra året med nya så blir det perfekt. Här har jag valt en grön bakgrund (en smula för ljus grön egentligen men jag hade inget mörkare just då) och ett beige ängla-not-papper som bakgrund. Lite silverembossing på kanterna av det mönstrade pappret och en jultomte-tag mitt på. En röd blomma (vad heter såna där julblommor?) fick pryda tagen. En önskan om God Jul förstås också och några röda (de ser ju svarta ut på bilden!!!) halvpärlor under texten. Det röda bandet med lilla rosetten fick bli sista dekorationen.
Ibland är det enkla det vackra och jag ville inte översålla detta med mer dekorationer eller pynt.
"Less is more" heter det ju. Ibland är det sant - ibland inte.
Detta kortet har jag inte gjort dubbelt utan det är endast en sida. Jag har alltså tänkt skriva min julhälsning på baksidan av kortet. Det kan funka det med, tänkte jag, och gjorde alltså så. I vanliga fall gör jag alltid ett dubbelt kort så jag kan smycka även insidan.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida