Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

söndag 12 april 2009

Påskaktiviteter!

Påsken trillar iväg och jag gör så mycket bra av den som jag bara kan och orkar. Vädret är ju härligt så man borde kanske sitta ute i solen och njuta av den mot husväggen. Eller så borde man tvätta bilen. Eller så borde man ta långpromenad och kika på naturen och leta efter hästhovar. Men skit samma...jag gör inget av ovan nämnda aktiviteter - jag har en helt annan påsk jag! Hos Claes tar vi dagen som den kommer och jag följer min dumma kropp och försöker komma överens med den.

Trots det så är det en riktigt GLAD påsk jag har....


Igår var det Påskafton och vi hade en väldigt god vän här hemma på lite mat, öl, gott sällskap och så spelade vi spel. Det blev både "Så kan det låta" och "Pictionary". Den goda vännen är en sån där god vän som man känner att man kan vara sej själv med och behöver aldrig vara mer än vad man är. Han vet om att min sjukdom kan ta över mej en stund men han blir aldrig stressad av det eller förvånad. Han tar det som det kommer. Claes har sett precis samma goda sidor i honom som jag alltid sett och vi tre trivs när vi träffas. Även barnen hade en jättekul kväll och trots att jag somnade i soffan i över en timme så blev kvällen toppen! Tack Ulf för en härlig Påskafton!


Claes och jag somnade sent men trots det var vi uppe vid nio i morse och började dagen i lugnt tempo. Jag hade en jävlig värk som gjorde att jag knappt kunde röra mej och särskilt händerna var illa. Då är det svårt att hålla i témuggen eller dra på sej mysbyxorna. Jag får be Claes och hjälp tills värken släpper en aning och kraften kommer tillbaka i musklerna. Tack och lov för mina värktabletter - what would I do without them?


Solen sken så fint idag så vi tog helt sonika raggarbilen vid lunchtid och drog en sväng till Basta Kvarn Café och satt där bland en massa andra påskfirare och hojåkare som också njöt av kaffe, glass eller fikabröd. Tjejerna valde varsin "Bananasplit" som var full med godsaker och jag tog en "vanlig" glass med tre kulor. Härligt gott!




När vi hade fikat klart tog vi Plymouthen från -68 (raggarbilen) hem igen och då började jag bli så dålig att baksätet fick bli min räddning. Claes körde och i den stora "soffan" jämte honom satt tjejerna. Det är härligt med amerikanare - man sitter nära och alla får plats! Här somnade jag...


Så här gott kan man somna i ett baksäte i en Plymouth! :o)

Hoppas alla haft en bra påsk vad den än bestått av...biltvätt, påskmiddagar, påskeld, lapande av sol intill en husvägg eller kanske nåt annat...

GLAD PÅSK PÅ ER!

2 kommentarer:

Blogger Tizzel sa...

Åh... JAG har aldrig sovit i en sån raggarbil!!! *tjurar bara lite*
Men du - vilka glassar!! Blev så sugen!!!
Vilken härlig utflykt ni verkar ha haft!!!
KRAM!

13 april 2009 kl. 18:40  
Blogger Victoria sa...

Ja, glassarna var toppen! Trodde aldrig att barnen skulle få i sej hela den lilla banan-båten!

Jag somnade gott en stund i baksätet men ska erkänna att vanlig säng är skönare...hehe

13 april 2009 kl. 20:04  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida