Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

torsdag 10 september 2009

Positivt bloggande

Nu är jag här igen. Denna gången för att bara ta det som är bra. De förändringar jag försöker med. Det hade varit lättare att skrika ut min vrede över allt som har försämrats på väldigt kort tid och att jag är så ledsen över alla vänner som jag inte orkar höra av mej till. Men.....jag ska göra som jag blivit tillsagd av en vän som vill hjälpa mej. Jag måste lita på henne just nu.


Här är en lista vad jag åstadkommit de senaste dagarna sen jag började:
Köpte papaya på ica maxi och har använt den två gånger i smoothies ihop med banan.
Tar Selen och Omega 3 i de doser jag fått tillsagt mej och har kommit ihåg det.
Masserar fötterna varje kväll med citronolja och har bara missat en eller två kvällar när jag varit för dålig. Claes har också masserat.
Äter nötterna och den torkade frukten med jämna mellanrum.
Petar i mej lite mat av varierat slag och försöker tänka på att äta regelbundet.
Har lyssnat på min "Stillhet"-CD och slappnat av till den.
Använt mina ljudsållande öronploppar i mataffären och försökt avskärma mej från det som gör mej trött i affärer.

Så. Det var min lista på saker som jag klarat av. Genast vill jag ju göra en lista på saker jag INTE klarat av men jag tror inte det var meningen att jag skulle göra en sådan. Man blir rätt nedslagen av såna listor även om jag kan skriva dem så himla mycket bättre och de blir längre. Jag ska fokusera på det jag HAR klarat. Enligt min vän så behöver jag fylla på förråden av tillskott, läka delar av kroppen som inte mår bra och ska vi pröva zonterapi lite längre fram. Just nu är jag för skör för att kunna ta i och måste helt enkelt bli lite starkare för att klara av zonterapi. Jag förstår vad hon menar för just nu är jag i jävl.....nej, det var ju inte så detta inlägget skulle bli.
Nu börjar jag om:
Vi får alltså ta zonterapin när det är läge för det. Inte just nu. Nu ska jag göra mej en bärsmoothie av vaniljyoghurt och hallon. Det får bli frukosten och så några valnötter som topping. Fint va? Jag återkommer med mer "positivt bloggande".
Over and out.








1 kommentarer:

Blogger Tizzel sa...

Hey!!!! I like!!!! :-)
Du har ju gjort MASSA bra saker ju!!!!
Kram goa goa vän!

10 september 2009 kl. 10:48  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida