Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

onsdag 2 september 2009

Vad göra för att förändras?

Ska man ifrågasätta sej själv och sina sätt och egenskaper eller ska man helt enkelt finna sej i att "såhär är jag" och vara nöjd med den insikten? Jag vet faktiskt inte om jag ska vara så himla nöjd med mej i alla lägen. Är det inte så att man faktiskt kan förändra sej själv och bli bättre? En bättre människa. Fast å andra sidan...varför skulle man bli BÄTTRE för att man förändrar sina egenskaper? Kanske för att de funkar dåligt? Ja, då är det nog bra att förändras.
Hur vet man vilka egenskaper och sidor hos en själv som bör förändras? Om jag önskar bli lite mer tolerant och storsint - vad ändrar jag då? Eller vad är det jag ska lägga till? Jag förstår att några av mina sidor gör det svårt för mej och jag vet att jag måste försöka ändra mej. Men...hur gör man? Jag hittar ingen manual och jag vet ju inte i vilken ände jag ska börja.???????????????????????
Ibland tycker jag att Livet är lite för svårt att begripa sej på och då önskar jag att jag var en lättsinnig, "go-with-the-flow" människa som inte tog allt på så stort allvar. En som kunde rycka på axlarna i många fler sammanhang. Tänk vad skönt det vore! Ungefär som på Flower Powertiden. Om jag tar på mej mina hippiebyxor idag så kanske jag automatiskt blir mer "shit-the-same"-aktig. Eller så krävs det stora, dyra och svåra kurser för att få dessa insikter. Eller något annat. Det är ju så populärt med kurser för "själavård" och "förverkliga dej själv" men jag undrar om det ger det man så hett önskar sej. Förändringen.

Jag tror jag ska försöka bara vara lite mer snäll i allmänhet idag och hålla mitt hjärta öppet för alla tankar och ord från andra. Kanske är det en början....
Who knows....


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida