Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

fredag 24 juli 2009

Flyttgodnatt

Klockan är för mycket för att vara vaken men jag är det ändå. Jag hade nog trott att jag skulle vimsa runt halva natten för att hinna allt jag måste hinna. Att då vara "klar" kl 00:30 och sitta nyduschad i sängen men laptopen i knät - ja, det är inte så himla illa jobbat. Imorgon kommer flyttgubbarna klockan halv nio. Imorgon flyttar jag! Så konstigt det låter. Jag ska inte bo i Fristad mer. Jag ska inte handla på ICA i Fristad längre och jag ska inte låna böcker på bibblan här längre. Nu ska jag handla i andra affärer, låna böcker på annat bibliotek, bo någon annanstans och mest av allt; jag ska bo i ett fint hus!
Imorgon får jag vinka hejdå till Fristad och med både spänning, vemod och nyfikenhet bege mej mot nya trakter. Det känns en smula vemodigt för i Fristad är jag uppvuxen och det är här mina barn växt upp och jag har spenderat mesta delen av mitt liv.

Men åh, vad det ska bli roligt att pröva något annat. Jag är KLAR med mitt här. Jag har gjort det här ett bra tag nu och vill göra något annat. Mest av allt vill jag bo med min Claes och dela all tid som finns med honom. Det har jag längtat efter väldigt, väldigt länge och vi har tålmodigt väntat och sett tiden an. Vi valde att inte flytta ihop direkt när han kom uppflyttandes från Skåne utan ta det varligt. Nu är det dags...nu min älskade Riddare - nu är det vår tid!

Jag har planerat så mycket ikväll och gjort så väldigt mycket idag att jag inte ens hunnit känna efter hur jag mår. Jag har forcerat och jag är rädd att jag tagit av krafter som inte finns. Vi får se imorgon. Det är tur att det finns flyttgubbar som tar hand om en flytt. Vad i hela friden hade vi gjort utan flyttkarlar va? Tur att de finns! :o)
Imorgon bär det av och jag säger till alla och envar: Känn er alltid välkomna att komma på en fika eller bara säga hej till oss i Målsryd. Känn er alltid varmt välkomna att hälsa på en kortis om ni kör förbi eller stanna en lång stund om ni hellre vill det. Jag ser fram emot att få krama om och säga:
Välkommen in i vårt hus....

Godnatt för ikväll och sov så gott. Nu ska jag lägga mej ner, inte tänka för mycket utan bara sluta ögonen och njuta av min mjuka, sköna kudde och mitt härliga täcke. Mmm...så gott, så gott. Godnatt!

1 kommentarer:

Blogger Tizzel sa...

Hoppas nu allt går som på räls med flytten och att ni kommer i ordning på ett bra sätt!
Det ska bli sååå spännande att få komma och se hur ni har det en gång! Kanske kan man få ta en liten biltur framöver???
Stor stor kram till min husägarinna!!
En riktig liten HUSFRU är du nu!!!!!
:-D

24 juli 2009 kl. 14:47  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida