Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

fredag 11 februari 2011

Sabla bilder och underbara hjärtan

Sabla foton och inlägg som bara blir sneda och knasiga! Jag har gjort allt jag kan för att få ordning på det men det verkar hopplöst. Längst ned i förra inlägget lade jag en mysig bild på kuddar men den hamnade liksom på trekvart och in i föregående inlägg som inte alls handlade om kuddar! *suck*
Teknikens under är kul - men ibland oförståeligt. Strunt samma för den som läser förstår nog ändå och får vara nöjd med det som går att åstadkomma. Idag ska man tydligen vara nöjd med vad vädrets makter kan åstadkomma. Hmmm...
Det yr och vimsar runt snö i en himla fart utanför fönstret och hade man nuförtiden använt bonad på huvudet så är det helt klart en sådan dag när man skulle behövt säga: "Håll i hatten idag". Nu har jag ingen hatt eller annan huvudbonad och jag ska heller inte ge mej ut i ruskvädret så mej kvittar det! :o)

Jag har en rätt okej dag idag! Mitt hjärta är varmt, ömsint och roligt och jag kan använda mej av dessa egenskaper för att klara min dag och orka med resten av kroppastollen. Det har hänt väldigt mycket den senaste tiden och särskilt med mina gamla föräldrar. Jag skall berätta om det vid ett senare tillfälle men mitt i allt svårt dök det upp en mycket, mycket glädjande nyhet som har fått både mej och Claes på fötter. Han har äntligen fått jobb! Ett mycket bra jobb som han känner att han kan trivas med och den 1 mars börjar han. Serva vitvaror hos kunder/firmor. Tänk...nu är det mycket som faller på plats. Inte enbart att hans inkomst kommer lägga sej många ribbor över det han fått ut från a-kassan men även för mej. Jag kommer ha dagar hemma utan ljud och ingen att prata med och även om det låter pyton så är det vad jag behöver. Det är precis vad jag behöver!
Även om man inte MÅSTE prata med de i familjen som är hemma så gör man ju liksom det ändå. Det går ju av bara farten och man tar på något sätt hänsyn till den andre/andra som är hemma. Nu blir det Tystnadens Tid för mej och jag hoppas det skall läka det som blivit sämre i mej.

Snön får fortsätta yra utanför fönstret för nu går jag mot sängen och bolltäcket och drar loss på ett par timmars sömn. Sedan längtar jag efter att pyssla några fler kort för på måndag är det ju Dagen D. Alla Hjärtans Dag. Den dagen då jag får gå loss hejvilt på hjärtan och tala om för alla mina vänner o familj hur viktiga de är för mej. Hjärtan är bäst - formen, det de står för och alla sätt att rita och använda sej av dem. Hearts forever!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida