Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

måndag 22 augusti 2011

Thomas och gossebarn



Här har jag varit kreativ igen och fixat och donat med ett litet kort i ljusblått och turkos. Ett bebiskort till någon som kan tänkas få ett litet gossebarn. Figuren är en Mo Manning-stämpel och jag tycker han (hon?) är så rar som tultar fram i sin pyjamas med stjärnor på. Jag har förstås dekorerat insidan i samma tema med turkos och ljusblått men inte för mycket blommor och krimskrams på just detta kort. Enkelt men gulligt - tänkte jag mej när jag gjorde det.
En man i sina bästa år! Thomas fyllde 50 år och jag blev ombedd att göra ett födelsedagskort. Först grunnade jag på om jag skulle göra det i den populära vintage-stilen med lite gamla bilder på bilar, 20-tals annonser och sånt där...men det kändes inte rätt. Var den här Thomas verkligen "fin i kanten" och en sådan snubbe tro? Jag fann bilden med killen & hunden som åker lådbil i hejdundrande fart (som jag hade färglagt vid ett tidigare tillfälle) och la den ovanpå det blå pappret...och se...nog var väl detta något för Thomas 50 år? Det kändes rätt plötsligt. Jag tog foton på både layouterna och skickade till beställaren och svaret kom snabbt:
"Lådbilskortet är mitt i prick!"
Då blev valet lätt och resten av kortet gick som en dans att utforma. Inuti går det också i blått och en stämpel med "Gratulationer" samt att man kan skriva sin egen hälsning och gratulation. Jag blev riktigt nöjd, får jag säga, och jag hoppas beställaren - och framförallt; Thomas 50 år - blev nöjd!
:o)
Just nu skall jag ägna lite tid åt att måla upp stämplade motiv och sedan får det bli fler kort eller alster av dessa.
See ya!




1 kommentarer:

Blogger Anneli sa...

Så roligt att du hittade till min blogg, blev så glad över kommentaren i min blogg!

Jag så glad jag hittade till din blogg så mycket fint du har gjort. Nu ska jag tassa runt titta lite på allt du har gjort....

Kraaaaaaam Anneli

22 augusti 2011 kl. 20:58  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida