Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

söndag 31 maj 2009

Mors Dag

Jag tycker egentligen att Mors Dag är jättefånigt och borde inte ens finnas en dag enbart för mödrar. Det finns så många andra dagar när man i så fall kanske behöver en extra kram så att få något köpt, en blomsterkvast eller på annat sätt bli uppvaktad just denna dagen är ganska fånigt. Tycker i alla fall jag.
Affärerna vill bara att man ska handla och köpa....blomsterbutikerna påstår att alla mammor blir extra GLADA om de får blommor på Mors Dag.

Skitsnack. Jag skulle bli väldigt glad för annat och vid helt andra tillfällen. Som jag skrev i förra inlägget så betyder allt det jag "fått" denna sista veckan så mycket mer än blommor på Mors Dag. Nåväl...när jag vaknade idag så var min dotter redan vaken (som vanligt) och jag satte mej på en köksstol och bara försökte vakna till lite. Hon hade gjort i ordning en macka till sej själv och höll upp den och sa:"Titta här vilken GOD macka jag har gjort". Jaaa....den såg verkligen smaskig ut. Sånt där gott, saftigt bröd som man gärna kan ha till att göra en dubbelmacka av, paprika, ost, skinka och salladsblad emellan. Den såg helt delikat ut! Jag som var vrålhungrig (ätit dåligt igår) kände hur jag suktade efter den och sa:
"Jaaa, DEN ser god ut du..."
Så sa hon: "Vill du ha den?"
Jag tvekade inte utan sa direkt "Näää, den har ju du gjort till dej så den är ju din. Ta den du." Men så formades min tanke om och jag sa efter en halv sekund:"Eller....jooooooooooooooo, jag skulle GÄRNA vilja ha den"Hon log så stort och så sa hon medan hon vände sej om "Du får vänta lite så ska jag bara fixa lite.."
Jag väntade ute i soffan. När jag kom tillbaka såg det ut såhär:

Åh, så smaskigt! Så fint dukat, så mysigt, så gott och så väldigt omtänksamt.

Vilken fin gest på Mors Dag (även om jag skiter i att det är just Mors Dag)

av min älskade dotter.









Efter en väldigt kort stund såg det ut såhär:

Jag var mätt och belåten och tackade henne så väldigt mycket. Det var nog första gången som jag faktiskt tackade ja till att "ta" något som nån annan gjort till sej själv.
Det var en väldigt god frulle!

1 kommentarer:

Blogger Tizzel sa...

Å vad sött gjort av lilla A!!!
Den ser verkligen smarrig ut! Och så en god kopp te till det också! Och en lapp med hjärtan! Kan det egentligen bli bättre?????
Och så DUKTIGT du har ätit!!! :-D
Kram på måndagen!!!

1 juni 2009 kl. 07:51  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida