Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

söndag 28 juni 2009

Åt fanders med glädje...

Idag kan Kai Pollack dra åt fanders. Han kan dra åt fanders med sina fina ord om att "välja glädje". Han vet inte vad han pratar om. Han har nog aldrig suttit i såna här jävla skor som jag sitter i idag. Han har aldrig haft en kropp som bråkar och som, kl tio på morgonen, är så utmattad att man nästan skyndar sej att äta frukost för risken är att man inte orkar om en stund och han har aldrig varit så arg och ensam som jag är idag.
Världen visar sej från sin allra sämsta sida och jag är inte människa att vända på den så den visar sej från någon annan. I mina ögon finns det bara en sida idag och den får jag försöka leva med. Jag tror att jag ska försöka överleva dagen.
På bästa sätt?
Nej, på vilket förbannat sätt som helst.

En dag när precis allt gått fel. Natten har gått fel. Ungarna har gått fel (utom en) och man inser att man är arg och förbannad på väldigt mycket. Man vill skrika och få ordning men vet ju (vet jag det?) att det inte är någon mening med det. Min höga röst och mina ord förändrar nog inget. Men jag önskar att det gjorde det. Så jävla mycket önskar jag att det gjorde det.
Antingen får jag lägga i en märklig växel som inte finns (växel nummer sju på en bil t ex) och dra framåt med den växeln. Eller så lägger jag i friläge och bara rullar. Eller så lägger jag i ettan och drar framåt försiktigt.
Känner jag mej rätt så kommer jag använda alla jävla växlar som finns och köra hejvilt och däremellan rulla....

Jag önskar mej en dag som är plan. Inga backar och inga nivåskillnander. Ge mej en jämn dag. Mer än så är jag inte människa att orka. Eller? Idag har jag heller inte den blekaste aning om vad jag förmår, kan eller vill. Jag vet ingenting idag. Antagligen är alla tankar helt fel och jag har antagligen vänt dem och vridit på dem så de är hopplösa. Jag har alldeles säkert försvårat allt. Eller inte.

Dra åt fanders Kai Pollack med dina jädra ord....jag skiter i glädje idag. Här finns ingen. Här orkar ingen glädje komma fram. Men ok - jag lovar att jag ska leta och OM jag finner ett enda uns glädje idag så lovar jag blogga om det ikväll. Om jag orkar.

1 kommentarer:

Blogger Tizzel sa...

Hej Gumman.
Har inte själv så himla mycket varken glädje eller ork idag... men jag kan vara med dig en stund i tanken och krama om dig och sitta bredvid dig telepatiskt!
Hoppas hoppas hoppas att det kommer ett litet blogginlägg framåt kvällen där det står att det faktiskt poppade upp en liiiiten smula glädje trots allt!
Kram kram kram!!!!

28 juni 2009 kl. 11:56  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida