Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

tisdag 16 juni 2009

Sjuk!!!!!

Jag vet...inga tråkiga inlägg hade jag ju lovat. Men här är ett litet. Förbaskat litet. Måste skriva det i alla fall.

Jag är sjuk. Min hals bränner. Hostar slem som smakar varigt och skitilla. Varenda muskel, led och ihopsättning gör ONT i min arma kropp. Fan, jag har lyckats bli SJUK nu också.

Men vad gör man? Får man lägga sej ner och VARA sjuk idag tro? När jag har en del saker som helt enkelt MÅSTE uträttas idag?
Jag kan nog inte vara sjuk idag. Det var illa valt tillfälle. Det hinns fan inte med.

Men kroppen ropar: Hallllllåååååååå......jag är lite dålig.
Lika bra att inte lyssna, tror jag. Risken finns att man måste lyda. Jag lyder väldigt sällan. Jag tar ännu en kopp té, en treo och ber till de högre makterna att jag skall få orka dagen. (så fint som jag gick i söndagsskolan så borde jag ha någon liten favör till övers)

Jag säger som Emils pappa (han i Lönneberga):
"Här kan ingen va sjuk i dette huset"

Sant. I detta huset har jag aldrig fått vara riktigt sjuk och ligga till sängs med varm kopp té, näsdukar, ingen som ropar på mej eller vill nåt och en tidning att slöläsa samt ta små tupplurer då och då. Det skulle vara en ny upplevelse att verkligen få liggar sådär. DET ska jag skriva upp på min "att göra" lista tills jag blir gammal.

Over and out!

4 kommentarer:

Blogger Gunilla sa...

Näää, inte mitt i sommaren. Det borde vara lag på att förkylningar o sånt inte får komma på besök när det är sommar.
Krya på dig!

Jag kommer gärna med en smyckesvisning i höst.
KRAM

17 juni 2009 kl. 08:26  
Blogger Tizzel sa...

Hej!!
Piggare nu???
Du måste bli jättepigg nu så du orkar gå ut och plocka blommor och binda midsommarkransar och göra midsommarstång och plocka nypotatis och fiska/filéa sill och krydda snaps och stycka grisen till grillningen och allt det där du vet som man faktiskt MÅÅÅÅSTE göra till midsommar!!!!!!!!!! *nickar bestämt*
;-)
KRAM GOA DU!!

18 juni 2009 kl. 10:12  
Blogger Victoria sa...

Näää, jag är inte piggare nu..å fanken att jag blev det när jag kom på att jag glömt att filéa sillen, stycka grisen och plocka 10 liter jordgubbar! Suck
Det blir ingen midsommar i år då va? Hehe

Johodå, jag gör det på mitt vis. Å mitt i allt måste jag se till att hålla förkylningen stången och vara "rädd om mej". Whatever that means..

Tack för kramen goda goda du!

18 juni 2009 kl. 15:07  
Blogger Victoria sa...

Gunilla:
Åh, TACK för din lilla kommentar! Ja, lag på att förkylningar inte får sätta sej på MEJ borde det vara. Jag klarar det inte särkskilt väl.
Tror du vet vad jag menar!!!!

Men HÄRLIGT att få tänka på att du kan komma med smyckesvisning till mitt nya hem i höst. DET ser jag fram emot och skall dra samman ett STORT gäng! Promise!

Kram pårej

18 juni 2009 kl. 15:09  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida