Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

fredag 12 juni 2009

Skolavslutningar och annat trams

Idag har min son gått ur nian och igår kväll var det skolavslutning för min dotter som slutade femman. De börjar bli stora och än en gång satt jag i kyrkan och lyssnade till barnen som sjöng, orkestern som spelade lite trudeluttar och så prästen och rektorn som talade om ditt & datt tills alla hade tröttnat på pladdret. Sen tågade de ut ur kyrkan och sommarlovet började! Åh, som jag minns hur det kändes.
När jag var liten så åkte vi alltid direkt hem och fikade. Mamma hade bakat och vi satt ute på altanen om vädret tillät och så bjöd jag med min granne och kompis Pernilla och så fikade vi. Idag fikade jag och mina barn också men vi var hemma hos min mamma. Hon hade bakat, dukat fram så fint med servietter och kakfat med vetelängd, gifflar med apelsinmarmelad i mitten och så dessa små vackra bakelser:

Rulltårta, grädde och jordgubbe på toppen!Härligt gott!












Sen stack min son iväg och var tvungen att vara med kompisarna i stan och fira att skolan var över. Han har naturligtvis inte kommit hem än (klockan är ju "bara" halv tolv på kvällen!!) och jag väntar lite oroligt. Jag hoppas han kommer hem i den form han åkte vid sjutiden. Det vore trevligt.

För övrigt har jag inte gjort så mycket idag men blev tvungen att vila en stund för att återfå krafter. Framåt eftermiddagen kom min Claes och tidigare ikväll satt vi mysigt vid köksbordet och småpratade över en kopp té. Jag älskar att bara sitta och småprata och ta det lugnt. Framför mej på bordet stod min kamera och den inbjöd plötsligt till att användas. Trött och tramsig som jag var så blev bilderna därefter! Hehe. Claes var på samma humör och därför hakade han glatt på och detta blev resultatet:



(obs!Jag har godis i munnen..helt makalöst dumhar jag inte blivit!)
















Riktigt tramsigt men oj vad jag
fnissade! Grimaser är skitkul!! Hehe

3 kommentarer:

Blogger Gunilla sa...

Naaaeeee....nu har det slagit slint tror jag;)

13 juni 2009 kl. 15:04  
Blogger Victoria sa...

Nejdå Gunilla..inte alls...det här är den SANNA jag!!
Haha
Faktiskt är det sant. Väldigt sant. Jag erkänner öppet och ogenerat att jag faktiskt är både löjlig, tramsig och fnissig! Man kan bara inte tro att jag är 41.. jag är alldeles för omogen och löjlig för det! Hahaaaa..
Men OJ vad det hjälper ibland!!

Jag tog fler löjliga kort, vill du se? *fnissar glatt*

14 juni 2009 kl. 09:01  
Blogger Tizzel sa...

Äta kattmat!!!!???? Kittlar dödsskönt i kistan!!! :-)
Sommarlov... *smakar på ordet* Ordet smakar ta mig tusan lika gott som sommarbakelserna här på bilden. Minns också känslan! Både från när jag själv var liten och när mina barn var små. Nu finns den inte längre... Tror inte den kommer igen förräns jag eventuellt får barnbarn någon gång i framtiden!

15 juni 2009 kl. 11:37  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida