Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

lördag 20 juni 2009

Midsommarnatt

Det är midsommarnatt. Klockan är snart ett mitt i natten och jag är vaken. Jag och fem till. Har vi fest, eller? Nejdå, inte alls. Det är jag och de fem små kattungarna som är vakna. Amanda sover gott i sin säng och sonen är hos kusinerna i Göteborg och firar midsommar med dem. Alla har det bra. Även jag.
Amanda och jag har varit hos Claes och hans dotter med kompis idag. Det blev en lugn dag och vi åt jättegod midsommarmiddag. Prinskorv, kotletter, färskpotatis, två slags sill, gräddfil med gräslök, sallad, tomater, små morotsstavar, ägg, apelsinläsk och till efterrätt Daimtårta. (köpt sådan). Allt smakade toppengott!
Sen ville tjejerna åka till Stora Björken och ta ett dopp. Naturligtvis tog vi med oss kamerorna för att föreviga detta iskalla tillfälle. Både Claes och jag hade kamerorna med oss! Här skulle plåtas. Men när tjejerna plötsligt började hoppa i plurret så la båda våra kameror av...batterierna tog slut. Samtidigt! Morr!!
Därför kan jag inte bevisa att tre tjejer HAR badat idag - men ni får tro mej i alla fall. Jag och Claes stod på gräset och tittade på detta kalla äventyr och jag började så sakteliga må dåligt. Vinden gjorde mej kall. Den låga temperaturen kröp innanför skinnet på mej och kroppen kunde inte hålla värmen. Vi åkte hemåt.

Kvällen blev lugn och vi åt av Daimtårtan som vi glömde ta till efterrätt. Tjejerna satt vid tv:n och jag och Claes småpratade lite i köket. Det var en skön kväll och jag hade gärna stannat kvar. Vi hade försökt lösa det men faktum kvarstod att tre tonårstjejer samt Claes och mej fick bara inte plats i hans lilla hus. Amanda vill dessutom inte ligga ensam ute i allrummet (som var enda lösningen) så jag bestämde att vi åker hem och sover hemma. Det är lika lätt att ta bilen tillbaka till Claes imorgon. Trots det känns det svårt att säga hejdå en midsommarkväll och jag hade gett min högra arm för att fått stanna kvar och sova jämte C. Men...vi vet ju att snart blir det vår tid och då har vi samma hus, samma tak och får vara tillsammans varje dag och natt. DET blir härligt!

Amanda och jag åkte hemåt vid 23-tiden och det var bara skymning hela vägen hem. Knappt inga bilar och alldeles lugnt och fint ute. Naturen står så härlig i sommarnatten (även om det är kyligt) och det är mysigt att åka hem så sent på kvällen. Vi kom innanför dörren och alla kattungarna mötte oss med nyfikna ansikten och bus och tokerier. De var hungriga och jag gav dem mat. Så skulle Amanda lägga sej...jag hör henne ropa:
"Åh neeeeeeeeeeeeej, en kattunge kissade i min säng!!" Jag kände hur ilsk jag blev och jag suckade och sa "Fan ta henne...måste hon kissa i din säng...de går ju ALLTID på kattlådan annars". Det var bara att dra loss alla sängkläder och bädda rent. En känsla sa mej "Har ingen verkligen kissat någon annanstans?" Min säng låg risigt till, kände jag. Rent instinktivt gick jag dit och drog handen över täcket....och visst...en blöt fläck!! FAN!!
Inte i min säng också!!!! SUCK och MORR!
Av med mina sängkläder och så hivade jag ut allt på balkongen. Lika bra det så slapp jag se eländet. Bäddade rent till mej. Sådärja. Men täcke fanns inget extra till mej så i natt får jag sova med vinterduntäcke och antaligen ligga med balkongdörren öppen för annars svettas jag väl ihjäl. Dumma katter att ställa till det!!!

Nu är de inlåsta i köket och där får de vara i natt. Såna små rackare kan man inte ha i möblerade rum! Nu ska jag sova och vakna imorgon bitti och så sticker vi över till Claes igen och fortsätter fira midsommar...

God natt...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida