Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

torsdag 18 juni 2009

Midsommar

Midsommar!
Är det nu man ska dansa kring stången och skratta? Är det nu man ska trycka i sej sill och nubbe? Är det nu man ska sitta ute och ha massa folk på mat? Är det nu man ska vara uppe ända tills gryningen? Är det nu man ska ha blommor i håret och klänning? Är det nu man ska äta jordgubbar och glass?
Är det nu det måste vara sån här Midsommar?
Äh, min midsommar blir såhär istället:

Jeans och tröja. "Firar" med min Claes och hans Sofia, min Amanda och kompisen Lotta som är på besök. Lite god mat som vi handlat idag - men inga mängder. Kanske lite sällskapsspel imorgon. Sova måste jag göra. Kurera min förkylning som gör det oerhört jobbigt för mej. Dricka en halv iskall öl. Slötitta på tv kanske. Pussa på Claes. Kramas. Känna mej nöjd.
Sådär. Det blir min midsommar. Det är precis så jag vill ha den! I wouldn´t want to have it any other way...
Hur firar du midsommar? På det sätt du vill eller på det sätt du förväntas? You tell me....

4 kommentarer:

Blogger Tizzel sa...

Läcker bild!!!!!!!!!!!
Jag tror jag skiter i att "fira" den över huvud taget! Ska sitta hemma hos mig och konstatera att det är en fredag mitt i sommartid. Sådär bara! Det får räcka!
Försöker nog klämma in en promenad också under dagen om det inte ösregnar hela tiden. Funderar på om jag ska gå bort och hyra mig en riktig snyft-film?? Det kunde väl passa bra en regning eftermiddag i södra Sverige??? Ja! Så får det bli! Så gör jag!!!
KRAAAM!

18 juni 2009 kl. 15:15  
Blogger Tizzel sa...

Fast när jag tänker efter...
Bara för att jag ska kunna SÄGA till folk att jag faktiskt har FIRAT midsommar, så KANSKE jag får för mig att hoppa runt lite grand på vardagsrumsmattan i morgon eftermiddag och hålla händerna bakom ryggen och sjunga "små grodorna"!!! :-)

18 juni 2009 kl. 15:17  
Blogger Victoria sa...

Hihi....ja, du har så rätt! Midsommar är inget speciellt egentligen - det räcker fint med att dansa själv. Men måste vi ta "små grodorna"? Kan vi inte ta den där om gummorna från Nora? DEN tycker jag är KUL!
Går den i dur eller moll? *fniss*

Jag håller på dej - du är bäst!!!

KRAM

18 juni 2009 kl. 16:45  
Anonymous Herta sa...

Jag tycker det låter som om Du har haft en väldigt fin midsommar precis som den skall vara. Med vuxna barn har jag gjort helgen lite annorlunda i år. Man kan fira på många olika sätt.

21 juni 2009 kl. 11:03  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida