Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

tisdag 30 juni 2009

Hårförkortning

Det är ju så poppis att förlänga sitt hår. Klistra i grejer och limma dit längder. Kanske t o m tejpa dit hår från någon gammal peruk om man inte har nåt annat eller kan betala alla dessa fasansfulla tusenlappar för att få längre hår.
Jag har redan långt hår. Väldigt långt hår. Det är ett mäktigt hårsvall när det är nytvättat och har alltid varit det jag trivs bäst med i mitt utseende. Aldrig behövt göra mycket med mitt hår, ingen fön, ingen direkt frisyr, inte så mycket "gör i ordning" men ändå alltid känt mej fin.
Nu blir det ändring. Idag, halv tre, ska jag klippa mej hos min absolut fantastiska frissa Petra. Jag lägger mitt dyrbara hår (hehe) i hennes händer och låter saxen få göra det mer lättskött. Låter saxen få ta av en bra bit. Låter Petra få "rätta till håret" så det blir enklare för mej. Jag litar blint på min frissa. Hon känner till varje hårstrå på mitt huvud. (nä, nu överdriver jag lite) Min kraft är så dålig nuförtiden att det är så jobbigt att tvätta håret. Att reda ut det måste jag ibland ha hjälp med och då får Claes rycka ut. Eller Amanda. Jag orkar inte hålla det så fint som jag vill och det har blivit lite för långt för att kunna sättas upp (förutom en lång hästsvans) och då blir det svårhanterligt.
Det är jättefint helt naturellt och utsläppt...men INTE när det är skitigt och ser för jäkligt ut. Då ser man mer ut som en som inte har RÅD att klippa sej. En vildvuxen buske. En liten 41-brutta som måste ha långt för att känna sej som 19½ år. En som helt enkelt inte riktigt orkar ha koll på sitt hår.
Idag klipper jag av en bit av det. Kanske återkommer jag med ett foto här med resultatet - kanske gör jag det inte. Det beror på om det blir bra. Blir det så jag gråter efteråt och ångrar mej så tänker jag att jag iallafall kan låna Kevins skojiga hemmastickade mössa och dra på mej den. Blir det bra så ska jag njuta!!
Men nu, mina kära konfirmander (min mammas uttryck) ska jag ha en kopp te och försöka börja min dag. Vi får se vad den bär med sej. Helt klart är att den bär med sej en hårklippning. :o)
Vilken av dessa ska jag välja? Förslag? ;o)





























1 kommentarer:

Blogger Tizzel sa...

Jamen de var väl ruggigt snygga alla tre!!! Särskilt den i mitten va kanon! Haha! Jag skulle döööö om du kom gåendes i en sån frilla!!!!
Hmmm... undrar om du blev nöjd nu då, eller om du sitter och gråter...
Får nog ta och kolla upp det...
Kram!

30 juni 2009 kl. 19:07  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida