Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

torsdag 11 juni 2009

Jag väljer....

På min blogg har det den senaste tiden inte förekommit några skojiga inlägg med liv, rörelse och fniss. Det har inte blivit några lustfyllda inlägg med roliga små betraktelser eller reflektioner. Det har heller inte blivit några inlägg skrivna med positiva ord. På min blogg har det på senaste tiden bara funnits jobbiga, svåra, mörka och tunga tankar och händelser. Det är för att hela våren har kantats med svårigheter. Tunga dagar och en sjukdom som gjort det ännu svårare.
MEN.
Idag ska jag inte skriva ett enda ord om hur jag mår, hur skit det är eller om nåt annat som är besvärligt. Idag ska jag faktiskt, som Kai Pollack förespråkar, VÄLJA GLÄDJE! Det är något jag läst i en av hans böcker för länge sen och som man kan göra sej lite lustig över och fåna sej med i det oändliga men faktum kvarstår; man KAN välja glädje om man tröttnat på det tunga och sorgliga. Idag tänker jag göra det. Jag ska med all min styrka (den lilla jag har), med all min vishet (den lilla jag har) och med hela mitt hjärta (det STORA jag har!) verkligen försöka att välja glädje. Vända tunga tankar. Se det lilla som kanske blir bra idag. Se det som lättar upp mej en kort stund. Jag ska ta till mej det jag kan finna som är bra. Välja det som är ljust.
Jag har gjort det många andra dagar och jag vet hur man gör. Jag har skojat om det här med att "välja glädje" och gjort mej lustig på Kai Pollacks bekostnad men det han förespråkar STÄMMER faktiskt. Jag vet att det stämmer och att det finns något bra i det. Men valet är mitt.
Idag tänker jag inte skriva ett enda jädra ord om allt som är omkring mej eller det som tynger mej. Idag väljer jag glädje.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida