Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

måndag 1 juni 2009

Svårt inlägg

Varning för svårt inlägg. Varning för idioti.

Mediciner.Tunga mediciner. Jag vet precis vad det är att sitta fast i ett beroende nu. Jag vet också varför jag tar medicinerna. Jag har vägt för och emot men ändå tvivlar jag ibland på att detta är bästa lösningen.
Jag glömde ta mina starka tabletter igår. Jag behövde dem liksom inte på kvällen utan klarade mej bra ändå. Jag kom på, när jag gick och la mej, att "visst ja...jag har ju tagit några på väldigt många timmar". Men somnade gott.

När jag vaknar så rusar kroppen. Alla leder värker. Jag är yr. Kan inte fokusera. Kroppen vinglar. Benen är matta som tusan. Hela kroppen är o-fungerbar. Hela jag är matt, yr, konstigt och i ett märkligt halv-speedat tillstånd.
Minns gårdagskvällen och inser: abstinens. Jag måste ha i mej dem direkt.

Två direkt och nu en stund senare har det speedade försvunnit. Yrseln är ganska ok. Det börjar lägga sej. Värken tar ytterligare en stund till att få bort. Mattheten likaså. Jag blir rädd och tänker "Hur ska jag någonsin komma av de här?"
Ändå vet jag att jag behöver dem för att leva ett drägligt liv och för att kunna fungera och orka. I många stunder undrar jag ändå: "Vad är ME-symtom och vad är abstinens?" Det går i vartannat och jag kan inte riktigt särskilja dem. Det enda jag vet med säkerhet är att värken i lederna och mattheten i benen är från min sjukdom för de symtomen har jag med eller utan medicinen. Ibland mer och ibland mindre.

Jag vet att det är idioti att lita på läkemedel men i många fall och de flesta dagar så känns det inte som om jag har något val. Men svårt är det. Det är dessutom väldigt, väldigt svårt att erkänna och skriva om.
Kommentarer på detta idiotiska inlägg behövs inte...... jag vet ändå hur märkligt det låter och hur ILLA det låter. Men i min värld är det högst "dagligt" och inget jag tänker mycket på....utom just nu. Precis just nu.

Nu ska jag ställa mej upp och försöka ta ett litet röj här hemma. Två tonårsbarn har lämnat sina rum och givit sej iväg till skolan. 5 kattungar har stökat i köket. Allt ser ut därefter.

1 kommentarer:

Blogger Tizzel sa...

Hej min vän!
Det här är ett sådant svårt inlägg så att det till och med är svårt att kommentera!
Men vi tar ju det lite off-record ändå kan man säga. Det är lättare ibland.
Och du vet ju att jag gillar dig va???
:-)
KRAM!

3 juni 2009 kl. 07:50  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida