Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

onsdag 8 juli 2009

Mer fran Kreta

Dagarna gar sa fort nar man har trevligt! De bara susar forbi och jag forsoker liksom fanga dem och halla kvar dem sa mycket jag kan. Jag skulle vilja stanna tiden och vara kvar i detta lite till. Eller mycket till.
Nar jag, for snart en vecka sedan, akte till Kreta sa kande jag mej stressad, ledsen, oroad for det mesta, trott och hade sa otroligt mycket omkring mej som skulle ordnas och fixas infor flytten och allt annat. Min hjarna kokade och mitt inre kandes som kaos. Mina vanner sa; det kommer bli bra for dej att aka till Kreta en vecka och bara koppla av. Komma hemifran lite. Jag trodde dem inte for det kandes inte alls sa. Nu sager jag; de hade ratt. De hade sa valdigt, valdigt ratt! Jag borde lyssnat battre och forsokt forsta....

Kreta har gjort underverk for mej och min sjal och mitt hjarta har fatt andrum och ro. Det behovdes sannerligen! Det har naturligtvis inte varit helt friktionsfritt aven om man har semester och har sol, hav och varme omkring sej. Men i det stora hela ar detta underbart och jag vill inte tanka pa hemresan imorgon. Vi flyger hem imorgon natt kl 01:20. Det betyder att vi far en hel dag till har och det kanns bra. Jag ska ta tillvara morgondagen lite extra!
Jag har tagit sa manga fina bilder och vill sa garna fa dela med mej av dem till er alla. Visa er hur skont jag haft det och hur gott det ar har!

Ikvall ar jag trott. Valdigt trott. Claes och tjejerna har gatt en bit bort till en bar och tar varsin lask. Mina ben orkade inte ga med ikvall sa jag blev kvar och skriver lite men tanker ga upp pa rummet nu och satta mej ute pa balkongen en stund. Det ar sa underbart ljumma kvallar...

Kram och godnatt..

1 kommentarer:

Blogger Tizzel sa...

Den där känslan av ljummen sommarkväll utomlands, dofterna, synintrycken, värmen i skinnet från en dag i solen, cikadorna som låter... allt det där får man stoppa in i sitt minne och sedan plocka fram när man behöver det här hemma!!
Samla nu riktigt mycket sådana minnen under din sista dag och ta med dig hem!!!!!!
Stor kram!

9 juli 2009 kl. 07:32  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida