Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

tisdag 7 juli 2009

Rapport fran Kreta



JAG AR PA KRETA!
Har kommer en liten rapport fran Kreta - tyvarr utan foton - for vem trodde att man skulle sitta har en liten kortis o darmed ta med usb-kabeln till kameran? ;o)
Jag har 2,5 dag kvar har och nar jag gick upp idag bestamde jag mej for att gora det allra basta av dagarna som ar kvar. Inte for att jag inte har gjort det hittills, men med tva tonaringar som kan vara tjatiga och kravande sa glommer man latt bort att forsoka halla humoret sa jamnt som mojligt!
Hursomhelst, jag onskar jag kunde visa er alla hur fint & gott jag har det. Hur fanastiskt vi bor (5-stjarnigt hotell) och vilken underbar mat de har pa hotellet. Vi har ju halvpension vilket gor att vi ater frukost & middag pa hotellet. Det visade sej vara utmarkt for mej som inte alltid orkar leta upp nat stalle pa kvallen och ata ute. Detta hotellet ar valdigt lugnt o stilla och naturligtvis passar aven det mej. Kanske hade ungdomarna velat ha mer stoj & stim men detta hotellet ar helt enkelt inte sadant. Agia Marina ar ett litet samhalle men vi har allt vi behover utanfor knuten. Sma butiker, supermarkets med hyfsade priser och lite av varje. Igar kvall var vi inne i Platanias pa kvallen och dar var det livat & glatt. Massor av affarer som holl oppna sent o barer och restauranger. Vi provade skojiga hattar och markliga solglasogon for glatta livet och sa fotade vi varandra i dessa kreationer. Foton pa det spektaklet kommer senare! Hehe
Kl ar bara kvart i atta men jag vaknade tidigt och behovde rora pa kroppen for att komma igang. De andra sover fortfarande o det ar skont att vara ensam en stund. Jag funderade pa att ga en svang pa stranden men jag tror inte jag ska ga ner ensam (ifall jag inte klarar mej sa bra tillbaka) Jag far vanta tills Claes ar vaken. Vi brukar knacka pa tjejernas dorr (ja, detta ar dubbelrum o jag och Claes har ett eget och tjejerna ett eget - valdigt skont!!!) vid halv nio ungefar och sa gar vi ner och ater frukost. Ett frukostbord utan dess like!! Det enda som INTE finns ar yoghurt. (inte for att jag saknar det) Sen finns precis ALLT! Korv, omelett, bacon, croissants, sma pajer, pannkakor, chokladkram till pankisarna, sylt, brod i alla tankbara former, kakor, frukt, agg i olika varianter, stekt potatis, juicer, mjolk, te och kaffe, sockerkaka, torkad frukt etc etc etc...
MASSOR av mat! Det ar en ren frojd att ga dar och valja o vraka.... :o)
Hotellet har en harlig pool och precis nedanfor poolen ligger havet. Vi ligger oftast vid poolen och sa gar vi ner och badar i havet. Amanda ar som en fisk i poolen och jag tror att den ungen ar fodd med simhud mellan tarna. Hon ar brun som en harlig pepparkaka trots att hon inte solar. Jag ligger garna pa en solstol och bara gottar mej i solen. Manga med ME tal inte varme och solljus men det verkar vara det enda som jag INTE behover slass mot. Varmen gor min kropp medgorlig, mjuk och inget varker. Det ar underbart!
Nar jag vaknade dagen efter vi kom hit och gick utanfor dorren fick jag en helt magisk upplevelse. Jag har varit utomlands ganska manga ganger och rest langvaga under langre perioder. I Grekland har jag varit 2 ggr forut. Nar jag kom ut och slogs av den intensiva, lite fuktiga varmen och alla, alla, alla dofter sa drogs jag tillbaka i tiden och mindes sa mycket. Jag mindes igen hur det var att vara utomland! En stor del av den gamla Victoria kom tillbaka och jag valkomnade henne stort. Jag drar fortfarande in alla dofter och ler at solen. Det ar helt magiskt att genom dofter och kansla kunna fa sa manga minnen och njuta sa mycket av det just nu...
Vi har inte gjort nagra storre utflykter for dels ar det min kraft vi maste tanka pa men i stort sett ar det tonaringarna som ar truliga att fa med sej. De vet inte vad de vill och jag orkar inte ens forsoka fa till en utflykt till nagot sevart langre. Det kostar en hel del att aka med en heldag och da vill bade Claes o jag att tjejerna ska vilja aka. Vi har nott & stott den har fragan och nu skiter jag i det. Jag ser till att jag far de basta dagar jag kan tanka mej o sa far alla gora detsamma. Jag brukar, tyvarr, vara den som ska ordna sa att allt blir sa roligt & bra som mojligt, men jag struntar i det nu. Smabarn maste man underhalla - stora barn ska man val inte behova underhalla???
Nu ska jag strax ga och ata lite frukost. Kanske har de andra redan vaknat? Naaaa, det ar nog inte troligt forresten.... sjusovare som de ar!
Stor kram fran Kreta och fran mej






3 kommentarer:

Blogger Tizzel sa...

Hej!
Så härligt det var att få en liten pratstund med dig. Jag kan riktigt känna hur nöjd och glad du är över er semesterresa! Hoppas du kan ta med dig känslan hem och leva på den länge!
Hade gärna varit med dig där på stranden. Vi hade smitit från C och flickorna och smitit iväg på egna fnitter-uppdrag! Men jag hade nog stannat emellanåt och tagit en paraplydrink! Sån är ju jag, vet du! :-)
Ta nu tillvara på de dagar som är kvar också. Här hemma sitter en som vill se alla bilder sedan när ni kommit hem!!!
Stor bamsemegasemesterKRAM från Tizzel

7 juli 2009 kl. 08:08  
Blogger Gunilla sa...

Underbart att läsa det du skriver.
Jag mår också otroligt bra av solen.
Får ett sug i magen och tårar i mina ögon när jag läser vad du skriver. Här hemma regnar det, det är grått och trist, jag jobbar häcken av mig och drömmer om ett annat liv.

Kram på dig

10 juli 2009 kl. 21:33  
Blogger Victoria sa...

Tizzel: Nu har jag delat med mej av alla bilder till dej och jag är hemma i verkligheten igen. Det är grått o mulet men jag har sparat allt från Kreta inombords. Klart vi skulle gått iväg på fnitter-uppdrag o stannat för en liten drink eller två..och vänt våra ansikten mot solen och sagt: Det här är livet!
Kram på dej!


Gunilla:
Din lilla kommentar fick mitt hjärta att dunka lite extra. Så roligt att jag kunde beröra dej och få dej att minnas hur det är att få komma iväg. Jag förstår precis vad du menar med "drömmer om ett annat liv". Vet precis vad du menar!! Kan man få det om man skulle anstränga sej till det yttersta o ge upp precis allt man har här hemma? Eller försaka nästan allt för att få drömmen? Jag vet inte... men en del kan ju. En del gör slag i saken o får drömmarna att slå in.
Kramar från mej!

11 juli 2009 kl. 11:41  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida