Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

onsdag 23 februari 2011

En LO :o)


Häromdagen satte jag mej ner och gjorde ännu ett litet pyssel-alster efter att ha snappat upp att Pysseltagen http://pysseltagen.blogspot.com/search/label/M%C3%A5nadsutmaning-februari

visade på sin sida att de har "Månadens utmaning" och man skulle göra något (kort eller Layout) efter en skiss. Jag tyckte att skissen såg kul ut och tänkte att "det här skall jag väl kunna klara". Satte mej så ner och började. Det tog mej ett par dagar för hjärnan arbetar så sabla långsamt och hur konstigt det än låter så blir jag väldigt trött av att "bara sitta upp och pyssla".
Det låter jättekonstigt för visst...man sitter ju liksom bara där och smågrejar...men i min sjukdomsvärld så är ju regeln: ALLT, ALLT, ALLT tar kraft - så även de roliga sakerna. Så även att pyssla.
Men hursomhelst, efter ett par dagar var den färdig i alla fall och jag kände mej nöjd. Jag har alltid svårt att börja på något och bestämma mej för vilka färger jag skall använda och oftast ramlar jag in på jordnära färger bara för att de liksom är lättast att kombinera med. Jag tycker ju mest om FÄRG och gärna starka färger så ibland får jag våga språnget och ta för mej av alla vackra färger som finns. Just därför valde jag att använda turkos i denna layout och så lite guld för att förhöja.
Jag låter riktigt "haj" på alltsammans när jag börjar komma in i "Pysselspråket" som tar ett bra tag innan man fattar. (särskilt om man har en slö hjärna som min!!!! suck) När det utlyses små tävlingar så står det vid reglerna att "gör ett kort, LO eller altrat" och skicka in senast den ...bla bla bla...." och TÄNK vad jag har funderat på vad i himlens namn är LO och altrat? Kort fattar jag ju vad det är (tack och lov) men det andra då? Jag gick och funderade på det och kom fram till att LO måste vara LayOut. Något man gör med foto/foton. Men altrat då? Det enda jag kom på var det engelska ordet "alterations" och det vet jag vad det är. Hmmm.... När jag sedan googlade "altrat" så fick jag klart för mej att det kan vara en sak man gör om/ändrar/skapar.
Jahaaaa.........ok....... då förstod jag och poletten trillade ner. Jag känner mej alltså nästan lite märkvärdig nu när jag kan säga att jag har skapat en LO!
Hehe
Det är kul att ha en uppgift i alla fall och varesej jag vinner eller inte (låter bra va? Jag som är tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna!!!!) så är det väldigt roligt att ha något att "gå efter" och göra utifrån en skiss eller ett tema. Kul, kul! Det är nog bra för mina kognitiva funktioner att hålla igång tankarna och fantasin. Det tror jag i alla fall. Det är i alla fall väldigt, väldigt bra för själen och hjärtat - det känner jag :o)
Kram denna kalla vinterdag - stay warm...

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Så jättefint! Liknar dessutom min lilla katt som heter Sissi!
Varma hälsningar från Marie

23 februari 2011 kl. 12:51  
Blogger pojjo sa...

HA HA HA... ja du, jag kan nog både distressa och embossa min make *ler*
Jag har dyslexi så jag har svårt stava men jag bjuder gärna på misstolkningar *ler*
Vilket underbar alster du har gjort. Härliga färger.
kram Johanna

5 mars 2011 kl. 13:36  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida