Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

lördag 2 april 2011

Lördags-svammel

Jag hade ju verkligen gjort mej till och lagt upp bilder och länkar till höger och vänster till bloggar där man kunde vinna "blogg-godis". Men tror ni att jag vann något? Nänä. Inte en endaste liten blomma inte. Det är förstås massor med pysselmänniskor där ute i cybervärlden som vill vinna vackra saker att pyssla med och som jag sagt tidigare; Gratis är Gott, så det var kanske inte så stor chans att vinna. När jag tänker efter var det nog bara en väldigt liten chans. Men..inga sura miner på Fröken V för det. Jag har vackra saker så det räcker så det är ingen idé att hänga läpp. Det är ett skojigt uttryck, tycker jag. Att "hänga läpp". Det finns en massa skojiga uttryck som är väldigt bra och som beskriver situationer eller känslor. Ikväll hänger jag alltså inte läpp. :o) Det är lördagskväll och min ena tonåring är nog med kompisar i stan eller sitter hemma hos någon och spelar X-box medan den andra sover över hos en kompis och har filmkväll. Här är alltså BF ikväll. BarnFritt. Det är skönt och något som börjar hända allt mer ofta. Mina ungar börjar bli så stora nu att en kväll utan dem inte är något som händer endaste ett par gånger om året. Kalla det lyx, kalla det "skönt" - jag kallar det både och. Det är himla mysigt när de är hemma och vi kan äta kvällsmat ihop en veckodag men ibland är det vansinnigt skönt med en lördagskväll som blir "barnfri". Här är lugnt och skönt och jag tar tillvara lugnet. Idag hade vi besök av våra goda vänner och deras lilla 5 månaders flickbaby. Det var UNDERBART roligt och jag är överlycklig över att jag orkade vara med, orkade prata, orkade vara MEJ SJÄLV till 100%, orkade hålla och bära den lilla en lång stund, orkade fika och sitta med vid köksbordet. Det är underbara vänner och Claes tyckte det var precis lika roligt som jag! Vi har inte haft vänner på besök på väldigt, väldigt länge så det här var TOPPEN! Det här kommer jag leva läääänge på! Imorgon måste det dock bli lite mer vila än vanligt för att ta igen krafter som jag spenderat idag. Men det är ok - jag betalar priset. Det är ok. Nu ska jag göra mej en kopp té och njuta lite mer av lördagskvällen och vara väldigt nöjd och glad för allt bra jag har. Min älskade Claes. Mina älskade ungar. Mina ljuvliga katter och alla underbara vänner. Jag har det bra! Over and out! <3

2 kommentarer:

Blogger Carina sa...

Hej,Victoria!
Intressant att läsa din kommentar i min blogg ang Steam Punk.Förstår att du tycker det är murrigt och mörkt.Men själv tycker jag jättemycket om att skapa efter det.Steam Punk är ju också ett levnadssätt och stil.Här bevaras mycket att den äldre årgången såsom grammofoner-telefoner-gamla klockor osv. Stilen kallas också Svart Vintage.Det händer mycket inom scrappvärlden och snart kommer det väl något annat...?Skönt är det dock att det finns stilar för alla.Det mjuka och vackra finns överallt och man kan njuta av det i överflöd.
Tycker du skall prova med en liten tag.Det är jätteroligt och verkligen lite annorlunda.Här gäller det att ha lite x-tra fantasi och det har nog du?

Många kramar!

3 april 2011 kl. 12:51  
Anonymous Anonym sa...

Hej Victoria!
Vad glad jag blir över att du mår bättre!
Och jag håller med dig, bara man vet att barnen har det bra, är det helt ok att mysa hemma utan dem;-)

4 april 2011 kl. 16:50  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida