Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

måndag 24 oktober 2011

All by myself..

Den här bloggen var absolut tänkt som en blogg med ord. Mina ord och tankar. Men den börjar mer och mer se ut som en pysselblogg. Jag vet inte om det är bra eller dåligt. Å andra sidan så är mina alster mitt "liv" och det jag håller på med så det får duga tills jag känner för att skriva igen.


En mycket kär vän fyllde år häromveckan. Jag visste att jag skulle göra ett kort i gammaldags stil och därför blev kortet så här. Det är egentligen inget kort i ordets bemärkelse för det går inte att "öppna". Det blev en sådan stor framsida i mina tankar så jag förstod att jag helt enkelt inte skulle kunna fylla ett jättekort med vackra papper och dekorationer för det skulle bli för "mycket". För mycket av det goda är ju heller inte bra. Därför blev det alltså mer som en...tja...tavla. En enda sida. På baksidan har jag däremot satt en vacker lapp med min hälsning och mitt namn. Det blev riktigt bra, tyckte jag och kom därmed på en ny lösning till ett sedvanligt kort. Brunt och turkos - en mycket otippad kombination när det gäller mej. Jag älskar turkost men avskyr brunt - men tillsammans blir det otroligt vackert. Märkligt!

Vännen blev glad och jag är glad att jag lyckades göra ett vintagekort all by myself. Utifrån mina egna tankar, känslor för vännen och för vad jag tyckte passade just henne.















5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Så fint och gulligt! Jag är helt säker på att din vän har det framme och blir alldeles glad varje gång hon tittar på det!
Marie

25 oktober 2011 kl. 08:05  
Anonymous Anonym sa...

Tittar in och undrar hur du har det?
Lämnar kvar en kram och hoppas du har det bra!
Marie

15 november 2011 kl. 20:33  
Blogger Carina sa...

Hej!
Du är fantastiskt duktig med ditt"pyssleri"gillar ditt kort och fortsätt gärna visa upp vad du gjort.Tack,för de söta digisarna skall absolut göra något med dem båda två.
Intressant att läsa vad du skriver.Du skriver så bra man rycks med liksom.Fortsätt med det oxå!

Kram!

15 november 2011 kl. 21:45  
Blogger Victoria sa...

Marie: Som alltid blir jag lycklig över att du tittar förbi! Jag har inte skrivit på länge och orkar inte alltid lägga in mina alster som jag gör. Men ibland får jag till det! Jag har det ok (= status quo) och gör det bästa av dagarna som kommer och går.
Jag hoppas du har en fin höst/vinterbörjan och att du ser fram emot första advent med lite mys. Jag önskar dej allt det bästa och att du mår finfint. Tack snälla du för att du hänger kvar här på min blogg...
Kram

20 november 2011 kl. 11:47  
Blogger Victoria sa...

Carina: Älskar din lilla kommentar! Du är så rar som lämnar ett litet spår och dina ord (kommer ju från ett pysselproffs) gör mej GLAD!!!
Mitt skrivande ligger lite på is för orden har fastnat inne i skallen liksom. Ska se om jag kan rassla om därinne litegrann och få ut tankar & funderingar...
;o)
Stor kram på dej

20 november 2011 kl. 11:49  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida