Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

måndag 13 februari 2012

Bebiskort och annat struntprat

Det här med att blogga har jag tappat en smula. Men kanske tar jag upp smulan igen snart. Eller så får den ligga på golvet en stund till och tas upp när kraften åter är med mej. Ett svårt skov av min ME har tagit mej i besittning och jag får bara vänta ut skiten med att vara tålmodig, vila och vänta. Det vänder. Det vänder igen. Det gäller bara att lyssna på kroppen, sova och vila, sålla bland aktiviteterna och hålla mitt hjärta varmt och humöret uppe!
Det sistnämnda är lätt att göra med HUMOR! Humor är mitt livselexir. Älskar skratt och humor. Älskar att skoja.
Nu till det jag egentligen skulle visa; den allra sötaste lilla bebis-digistamp man kan tänka sej! Sådan här stil gillar jag och jag fullkomligt smälter inför det söta och gulliga. Det är en digistämpel från "Precious Moments" och jag har parat ihop den med turkos och brunt papper. Jag brukar hålla mej till mycket enfärgat och vara försiktig med mönster men denna gången drog jag till med lite mönstrat papper i kanten. Hmmm...jag vet inte om jag gillar det men det var ett bra försök i alla fall.
Detta kortet gjorde jag bara för mitt höga nöjes skull! Ingen av mina vänner väntar barn (för jisse namn jag är ju snart 44 år så det är liksom inte den tiden i mitt liv nu!) men jag har en brorsdotter som väntar en liten i början av mars och till den bebisen skall det bli ett hejdundrande kort!!! Åh, så roligt! Lägger förhoppningsvis ut det här när det är klart.
Igår kom jag på att "satans skit...det är ju Alla Hjärtans Dag på TISDAG"...men...hur ska jag hinna? Alla kort jag hade tänkt göra med hjärtan och kramar...hur skulle jag nu hinna få klart dem? Jag blev sur. Jag blev väldigt arg för att jag totalt hade missat att det är redan imorgon. *morrar* Men då bestämde jag mej resolut. Så som jag alltid gör så löste jag problemet! Jag skyndade mej till datorn och gick in på Facebook och på min status skrev jag:
"Hallå alla vänner! Jag har inte lyckats fatta att den allra bästa dagen på året är redan på tisdag och jag hinner inte tala om för alla jag vill tala om för att jag TYCKER om dem - så jag bestämmer härmed att hela veckan som kommer är ALLA HJÄRTANS VECKA".
Så fick det bli. Nu har jag lite mer tid på mej. Känns bra. Fast nu gäller det att sätta fart. Jag har färglagt några Magnolia-Tildor under helgen, jag har en Satuated Canary-stämpel på gång som nästan är färglagd och klar och ska alltså försöka gfå ihop några "Tycker-Om-Dej"-kort.
Å så hjärtan förstås.
Hjärtan. Älskar ju hjärtan. Min första tatuering var mina 4 hjärtan på vänstra överarmen. De sitter där. För evigt. Det känns alltid bra.
Så. Nu har jag inte tid att blogga mer för den lilla kraft jag har går snabbt åt och jag måste sålla i vad jag lägger energi på. Nu behöver jag äta lite och det tar mycket energi att få i sej mat så over & out, my friend.
See ya soon...
/ Fröken V

1 kommentarer:

Blogger Christel sa...

Hej vännen!
Visste inte att du hade en blog! Så kul att få titta på dina alster. Underbara kort! Jag kommer att titta förbi fler gånger. Gillar verkligen denna bilden. Ska nog ta och ge den lite färg jag med.
Kram

17 februari 2012 kl. 12:40  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida