Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

onsdag 4 juli 2012

Fröken V is back in business!

Hej, nu tror jag bestämt att jag är tillbaka på min blogg. Man kan behöva ett uppehåll ibland så man samlar på sej lite nya ord och tankar. Det uppehållet har jag haft nu. Dags för att börja forma alla mina tankar och skriva lite igen...

Största nyheten sedan sist är: Sonen har tagit studenten och jag var, genom tiderna, den allra stoltaste mamman man kan tänka sej. Genom 3 år har vi kämpat ihop och även om sonen har gjort mesta jobbet själv, det är hans vilja det har hängt på och hans kraft - så har jag varit en del av det och är villig att erkänna att även om det har varit tufft många gånger så är det en stor stolthet och skön känsla att ha hjälp sin son på vägen. Han har behövt lite extra hjälp i många teoretiska ämnen och ingen har hjälp honom. Då såg jag till att han fick hjälpen. Han har behövt en backup när han tyckt att det känts hopplöst och då har vi pratat om det och han har tagit nya tag. Det är med stolthet jag har en fin kommunikation med min son och jag älskar honom gränslöst. Grattis till hans student! Det gjorde du bra, sonen min.

Andra stora nyheten: Claes har friat till mej!!!
Det ni.
Att bli gift är en fin sak för en flicka som mej. Hehe! Skojar bara. Men jag tänkte nog att jag blir sittandes på glasberget dinglandes med benen och får förbli ogift och leva i synd och skam. Hahahahaaa...nä, nu överdriver jag rejält. Synd och skam är inget för mej. Jag lever så gott jag kan men nu när Claes har friat (det gjorde han i slutet på april) så känns det väldigt spännande och jag har bara ett enda ord för det: Äntligen! Äntligen får jag bli hans på riktigt. Jag vet att det låter bedrövligt gammalmodigt för visst är jag Claes på riktigt även om vi "bara" är sambos. Men att få vara gift med honom känns väldigt riktigt och väldigt härligt. Att det är vi. På riktigt. På allvar. Ärligt menat.
Vi gifter oss inte för att det är praktiskt för att vi äger ett hus ihop eller för att andra måhända skulle tycka det är "dags" för det. Nej, vi gifter oss helt enkelt för att det är så det känns att det skall vara.
Claes och jag. Tillsammans. Tror jag de´!

Jag ska inte sitta här och skriva om känslan av samhörighet och kärlek för då blir det väl en lång kärleknovell här, kan jag tro. Men tro mej, kärleken är STARK och kärleken är härlig och rolig mellan oss. Det gör att vi den 14 juli gifter oss.
Jag ser fram emot den dagen otroligt mycket. Inte för att den på något sätt måste vara perfekt eller på ett särskilt sätt...nej, för att den dagen är Vår Dag och den skall bli så härlig att få vara huvudperson i tillsammans med Claes. Få utlopp för kärleken och visa att vår samhörighet når så djupt att vi vill vara gifta. Det blir ett litet bröllop. Jag har förklarat för alla jag känner att det blir så litet att det nästan inte syns. Ingen bjudning efteråt - inte ens fika för mina föräldrar. Efter kyrkan och vigseln så åker vi hem tillsammans med våra tonåringar, äter lite gott och ...that´s it. Men i kyrkan vill jag att det skall vara HEJDUNDRANDE liv, rörelse och många, många som kommer. Där ska det firas och där vill jag möta blicken av ALLA jag tycker om, älskar och gillar. Vänner, familj, bekanta, obekanta..alla är välkomna!
14 juli, Äspereds kyrka kl 13.
Välkommen du också!

4 kommentarer:

Blogger Marie sa...

Oj oj Ser att det snart är dags för den stora dagen!
Stora, varma lyckönskningar och gratulationer från Marie

12 juli 2012 kl. 15:04  
Blogger Victoria sa...

Marie: Tack rara du! Det skall bli härligt! Ha en skön sommar och semester. Önskar dej sol,värme och lata, sköna dagar.
*kram*

12 juli 2012 kl. 18:59  
Anonymous Anonym sa...

Tittar in för att jag saknar dina inlägg!
Hoppas du inte är för trött utan att du har det bra med din familj!
Kram till dig

1 november 2012 kl. 09:26  
Anonymous Anonym sa...

Oj! Jag fick inte med mitt namn!
Kram från Marie

1 november 2012 kl. 09:26  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida