Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

lördag 13 augusti 2011

Purple Rain




Överfalles idag av nostalgi till tiden då jag ännu inte var mamma och 43 år. Till tiden då jag tänkte på annat än vad jag tänker på idag och till tiden då musiken var en stor del av mej själv, min vardag och hela mitt liv. Jag älskade att köpa vinylskivor och önskade mej alltid det i julklapp och födelsedagspresent. Skivor. Massor av musik.

Prince var en enorm favorit och just denna låten fastnade med superlim i mitt hjärta och hur många tårar har jag inte fällt till den här? Tårar av saknad, tårar av smärta, ensamhet och kärlek...många tårar.

Lyssnar idag igen på Purple Rain och delar med mej av hur starkt den finns inom mej och delar med mej av hur stark nostalgin är idag.


Bara namnet får mej att rysa...så vackert...Purple Rain...tänk dej lila regn? Det vore underbart. Heavenly. Simply heavenly.

Det kanske finns lila regn i himlen?



Peace, love & understanding

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida