Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

lördag 28 mars 2009

Födelsedag!

Imorgon fyller min riddare 39 år men vi har firat honom lite idag istället. Det känns skojigare att ha tårta på en lördag än på en trist söndag. Claes fyller alltså 39 år den 29 mars och exakt en månad senare är det min tur att fylla år. Hur många år jag fyller behövs inte nämnas i detta inlägg. Låt oss bara säga att jag inte fyller 39!

Födelsedagar är inte särskilt speciella för mej och jag har aldrig riktigt gillat det där med kalas för släkt och vänner, beställa eller baka tårta, bjuda in, konversera och koka kaffe. Det har mest känts som ett nödvändigt ont och de enda kalas jag gillat har varit mina barns. Trots att jag inte gillar tårt-kalas så tycker jag ändå att det är kul att köpa någon bra födelsedagspresent och särskilt till Claes. Att tänka efter och fundera ut något bra och personligt!
I år hade jag ingen jättebra idé men kom i alla fall på två saker som blev rätt lyckade i slutändan. Claes gillar ju musik och gärna 70-talsrocken. Det blev alltså en svart T-shirt med "Led Zeppelin"-tryck från deras USA-turné 1977. Han blev GLAD för den! :o) Sen är det så att jag förra året gav honom två små amuletter som står för "styrka & mod" som han hängde i backspeglen i sin bil och beskyddar honom när han kör bil. Nu har han ju fått en tjänstebil och kör väldigt mycket i sitt nya jobb så jag tänkte att jag skulle fixa en ny amulett att ha i nya bilen. Sagt och gjort; det blev två små handgjorda amuletter i lera, målade blåa, med våra stjärntecken på. Oxen för mej och Väduren för Claes. Jag tänkte att de kunde symbolisera oss tillsammans men utan hjärtan och kärlekstrams i en kill-bil! Han blev även glad för denna och skall hänga den i sin tjänstebil. Nu är han nog skyddad när han kör i jobbet!

Han dotter gav honom lite olika Hammarby-grejer (han hejar på Bajen!!) och i det gröna paketet låg en doftgran och en tidning för Hammarbyfans! Vilka bra födelsedagspresenter han fick va?


Här är paketen!






Sen blev det dags för pärontårta kl 16 och mina föräldrar kom förbi och fikade med oss. De gav honom den nya KAK bilatlasen för 2009 och även den tyckte han var en superpresent! Jag lät bli tårtan eftersom det har varit en labil dag och jag ville inte börja skaka och förstöra kalaset så jag avstod. Jag tog en bit kladdkaka och grädde istället (varför det funkar bättre än vanlig tårta kan jag inte förklara!) Det var mysigt att ha mina föräldrar här en stund och även om jag blev trött så kändes det gott att vara tillsammans allihopa ett par timmar. Mamma är alltid uppmärksam på hur mycket jag orkar och strax innan kl 18 begav de sej hemåt. Jag tror att Claes är nöjd med sin dag!



(jag glömde ta kort på tårtan innan vi åt av den...men här är den när halva är kvar i alla fall....hehe)





När jag fyller år om exakt en månad ska vi inte ha tårta. Nä, då ska jag fundera ut något bättre och något som jag kan orka med. Vi får se vad det blir!

Grattis älskade Claes 39 år!


1 kommentarer:

Blogger Tizzel sa...

Grattis Claes!!! Vet inte om Victoria framförde min gratulation muntligt till dig, så det är bäst att jag skriver ner den här så att du faktiskt ser att jag HAR gratulerat!!! :-)

29 mars 2009 kl. 22:18  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida